Az autómenetes napok nem a közlekedés leállításáról szólnak, hanem a környezetbarát megoldásokról, a kerékpározásról, a tömegközlekedés előnyben részesítéséről. A NABI (North American Bus Industries) a hétvégén Magyarországon is bemutatta a kettő kombinációjára kitalált megoldását.
Az Egyesült Államokban már bevált módszer lényege, hogy a városi és elővárosi tömegközlekedési autóbuszok elejére szerelt tárolóra lehet elhelyezni a kerékpárt. A felhasználás jó példája: az ingázó reggel 20-30 km távolságból autóbusszal érkezik a belvárosba, ahol átül kerékpárjára és a rövidebb távokon azzal közlekedik, délután pedig ismét busszal teszi meg a hosszabb utat.
Külföldön egyes városokban a kevésbé zsúfolt vonalakon az autóbuszok belsejében, a peronon lehet lerögzítve szállítani kerékpárt. A kívül elhelyezett biciklitartó azonban használható akár tömött vonalakon is. A homlokfalon elhelyezett, felhajtható tartókon két vagy három kerékpár szállítható.
Amerikában általában a buszvezető feladata, hogy feltegye és rögzítse a kerékpárt, majd leszálláskor átadja az utasnak.
Magyarországon egyelőre nem lehet buszokon kerékpárt szállítani, jelenleg a külső kerékpártartók elhelyezése sem engedélyezett. Reméljük, felkelti a minisztériumok, volán társaságok érdeklődését a megoldás, mert valóban praktikus, megvalósítható ötletnek tűnik.
A hazánkban autóbusz-karosszériákat gyártó NABI Kft. már együttműködik az érintett civil szervezetekkel, közlekedési vállalatokkal és hatóságokkal, megosztva az Egyesült Államok piacán szerzett évtizedes tapasztalatait e téren.
Van ahol az utas veszi le a bringáját, nem túl bonyolult: