Kiadott a Volkswagen egy videót arról, miként készítették szakemberei az L1 tanulmányautó 1:1 méretarányú agyagmodelljét. Persze ez is érdekes, de sokkal izgalmasabb a háttérben egy pillanatra feltűnő már fényezett járgány.

(4 perc 37 másodpercnél van az ominózus jelenet.)

2011 végén mutatkozhat be
Hopp egy valami!

Hopp egy valami!

Hopp egy valami!


Valószínűleg a 2012-ben érkező hetedik generációs Golf formatervét bemutató modell látható. Az autó arányai és kialakítása ezt sugallja. Olyan akár a mostani, csak sokkal határozottabb vonalakkal.

Az új Golf elsősorban nem látványban lesz újító, hanem technológiájában. Gyártása a jelenleginél jóval kevesebbe kerül, a karosszéria pedig könnyebbnek ígérkezik. Elsősorban kis, turbós benzines és dízelmotorok kerülnek bele, de hibrid és konnektorról tölthető, tisztán elektromos változat is lesz. Általánossá válik a Start&Stop motorleállító és a fékenergia-visszatápláló rendszerek alkalmazása.

Vajon bénáztak a Volkswagennél? Lehet, de alig hihető. Egyszer, amikor Besenyei Péterrel a Porsche-gyár tesztpályáján jártunk, egy órára betereltek minket egy tárgyalóterembe. Mint elmondták egy titkos tesztet végeznek időközben a pályán. Mi persze találgattunk mi lehet az. Amikor kísérőnknél rákérdeztünk, hogy vajon a Panamera futja-e köreit, ő azt mondta, ha így volna, akkor a gyár területén sem lehetnénk! Pedig akkor már hivatalosan is lehetett tudni, hogy négyajtós modellel kívánja bővíteni kínálatát a Porsche. Valami sokkal kisebb horderejű dolgot próbálgattak.

2011 végén mutatkozhat be

2011 végén mutatkozhat be

2011 végén mutatkozhat be


Sokat elárul Walter de Silva, a VW-csoport főtervezőjének, az autó megálmodójának nyilatkozata is:” Az utóbbi két évben több időt töltöttem Dr. Winterkornnal (a VW-csoport igazgatótanácsának elnöke), mint a feleségemmel.”

Nehéz elképzelni, hogy véletlenül mutatnák meg nekünk ezt a kiemelten fontos autót. Mit is látunk? Gyakorlatilag semmit! Ügyes fogás a marketingesektől.