Bár itthon nem tartozik a tömegautók közé, azért nem árt tudni, hogy a vásárlók milyen biztonságra számíthatnak a Subaru Legacy 2009-es változatánál.
A vezető- és utasoldali front-, valamint oldalsó test- és fejlégzsákokkal is felszerelt családi járgány utastere ép maradt a frontális ütköztetésnél, de a tesztbábuk lábai komoly sérülésveszélyről árulkodtak. Míg az enyhébb, korlátos oldalirányú ütközésre maximális pontot kapott a Legacy, addig a durvább, oszlopos tesztnél a kívánatosnál jóval nagyobb erőhatás érte a bábu mellkasát. Az autó fejtámlái sem jeleskedtek az ostorcsapásos nyaksérülések megelőzésében. Ez így „csak” 79 százalékos eredmény.
Így törik a Legacy
A gyermeket helyettesítő bábuk eredményei mind jók lettek. Az anyósülés légzsákját a forgalmazó kikapcsolhatja, így előre beszerelhető a hátrafelé néző gyerekülés, de a bekapcsolva hagyott biztonsági eszköz jelentette veszélyre való figyelmeztetéssel nem voltak teljesen elégedettek a tesztelők. A gyermekbiztonságra 73 százalékot kapott a japán limuzin.
A Subaru viszonylag jól teljesített a gyalogosvédelem szempontjából, a lökhárító és a motorháztető nagy része is kellően „puha”, így az elgázolt áldozatnak az átlagosnál jobb esélye van a súlyos sérülés elkerülésére – számszerűen: 58 százalék.
A Legacyban szériafelszerelés az ötcsillagos minősítéshez megkövetelt elektronikus menetstabilizáló (ESC) és az elöl ülők számára a biztonságiöv-emlékeztető is. A hátul ülőknek ez már nem jár, ahogyan a sebességkorlátozó automatika is hiányzik, a biztonsági felszerelésekre ezért 71 százalékot gyűjtött az autó.
Subaru Legacy | |
Felnőttutas-biztonság | 79% |
Gyermekutas-biztonság | 73% |
Gyalogosvédelem | 58% |
Biztonsági segédeszközök | 71% |
Összeredmény | * * * * * |