A 41. Tokiói Autószalonon tartja új generációs motorjainak és automata váltójának világpremierjét a Mazda. Most először állítja ki az új, SKY-G jelzésű közvetlen befecskendezéses benzines, ill. a SKY-D elnevezésű, továbbfejlesztett dízelmotort, valamint a hatékony SKY-Drive automata váltót.
A SKY koncepció szerint minden Mazda-modell korlátlan vezetési élményt biztosít, amellett, hogy mérsékli a környezet terhelését és magas fokú biztonságot garantál.
A fejlesztések eredményeként a SKY benzinmotor 15 százalékkal nyomatékosabb, ugyanakkor 15 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, miközben a károsanyag-kibocsátása is alacsonyabb a hatékonyabb égésnek köszönhetően. Az új SKY-D motor pedig olyan gazdaságos és tiszta működést tesz lehetővé egy Mazda6 méretű autóban, mintha kisautót üzemeltetnénk.
A SKY-Drive automata váltóban alkalmazott új kuplungrendszer és a hidraulikus nyomatékváltó 5%-kal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást a jelenlegi hajtáslánchoz képest.
A Mazda Kiyora tanulmányautó konkrét értékekkel szolgál arra vonatkozóan, hogy mire képes az új technika: az új, 1,3 literes, közvetlen befecskendezéses SKY-G benzinmotorral és az új, SKY-Drive automata váltóval szerelt városi kisautó csak 3,1 liter üzemanyagot fogyaszt 100 km-en. A Kiyora amellett, hogy a fékerő-energiát is képes visszanyerni, az új Mazda3-ban nemrég bemutatott i-Stop automatikus motorleállító-rendszert is használja.