Lewis Hamilton sima rajt-cél győzelmet aratott a Forma-1 történetének második éjszakai versenyén. A mclarenes a szingapúri diadallal idei második és pályafutása tizenegyedik győzelmét aratta. Timo Glock a tavalyi magyarországi futam után másodszorra lett második, míg Fernando Alonso teljesítette, amire annyira vágyott, és idén először végre dobogóra állhatott.

Hamilton simán behúzta! 1
Idén is volt safety car

Idén is volt safety car

Idén is volt safety car


A pole-ból rajtoló világbajnokra komoly veszélyt a futam alatt nem jelentett senki még annak ellenére sem, hogy a KERS-et már három kör után lekapcsoltatta vele a csapat. Míg Hamilton simán startolt, a mellőle induló Sebastian Vettelt megelőzte a harmadik rajkockából induló Nico Rosberg. Az első körben Mark Webber vívott az előrelépésért kemény csatát, de végül Fernando Alonso és Timo Glock is megelőzte.

A toyotás egyébként a verseny elején elhagyott egy szárnydarabot, így a pálya egyik szakaszán körökön keresztül sárga zászló volt érvényben, mire eltakarították a törmeléket.

Rosbergnek és Vettelnek sem alakult jól a futam, a williamses német ugyanis az első kiállása után a záróvonalat – pontosabban a kerékvetőt – átlépve tért vissza a pályára, amiért bokszutca-áthajtásos büntetést is kapott. A letöltésre azonban csak hat körrel később került sor, mert ahogyan számítani lehetett rá, a biztonsági autó is színre lépett.

Rosberg elheveskedte

Rosberg elheveskedte

Rosberg elheveskedte


A safety cart Adrian Sutil és Nick Heidfeld balesete miatt kellett beküldeni, ugyanis a Force India pilótája egy elszámított előzési kísérletnél hozzáért az előtte haladó Jaime Alguersuari autójához, megpördült, majd orral belehajtott a BMW-s honfitársa járgányába, aki ki is esett.

A biztonsági autós szakasz alatt a Toro Rosso újonca, Alguersuari bakizott a bokszban, a kelleténél korábban akart indulni, és ahogy tavaly Massa és Webber, magával rántotta a tankolócsövet és a fél szerelőgárdát. Sérülés azonban nem történt, és a pilóta is folytathatta.

Rosberg a safety car távozása után letöltött büntetését követően a mezőny hátsó felébe esett vissza, ezután Vettel üldözte Hamiltont, de hiába volt a közelében, előzésre nem volt esélye, és végül előbb is kellett kiállnia a mclarenesnél. A kerékcserénél kapkodott a Red Bull-os, gyorshajtás miatt őt is bokszutca-áthajtással „jutalmazták”, igaz, nem esett vissza olyan drasztikusan, mint honfitársa.

Majdnem két óráig tartott a futam

Majdnem két óráig tartott a futam

Majdnem két óráig tartott a futam


Vettel kínjait már csak tetézte, hogy a jobboldali visszapillantója anyaghiba miatt önállósult, és hogy egy kerékvető a diffúzorából borotvált le néhány darabot.

A Red Bullok fékproblémákkal is küszködtek, Webber jobb első tárcsája a 45. körben adta fel végleg a célegyenes végén, az ausztrál a gumifalban fejezte be a versenyt. Vettelt hagyták versenyezni, de a testvércsapat, a Toro Rosso mindkét pilótáját kihívta.

Míg Hamilton zavartalanul vezetett, mögötte a kiváló taktikával a második helyre felhozott Glockkal és Alonsóval, a negyedik helyért csata zajlott 6-7 körrel a vége előtt: a szintén ragyogó stratégiával az ötödik helyre – Barrichello elé! – kapaszkodott Button egyre inkább felzárkózott a fékeket kímélő Vettelre, de végül fel kellett adnia, mert nála is ugyanolyan problémák jelentkeztek, mint a németnél.

A toyotások jól kiszámolták

A toyotások jól kiszámolták

A toyotások jól kiszámolták


A brawnosok mögött az utolsó két pontszerző helyen a McLaren másik pilótája, Heikki Kovalainen és a BMW-s Robert Kubica ért be.

Bár a hétvége előtt Kimi Räikkönen még a dobogóban reménykedett, a Ferrari tökéletesen versenyképtelen volt a futamon.

A címért folytatott küzdelem szempontjából nem sok minden változott: Button egy ponttal, 15-re növelte előnyét csapattársával, Barrichellóval szemben, ami persze rossz hír a brazilnak, hiszen már csak három versenye maradt az esetleges fordításra.

A bajnokság a jövő héten Suzukában a Japán Nagydíjjal folytatódik.

Szingapúri Nagydíj, Marina Bay, 2009.09.27.

  • Név
  • Csapat
  • Idő
  • Kör