Kívülről alig új az SX4
Szeptemberben az XL-7 csatahajó mellett sokkal fontosabb újdonságok is érkeztek a Suzuki-márkakereskedésekbe. Az egyik az átdolgozott SX4, amelyen már Frankfurtban is kerestük a modellfrissítés nyomait.
Avatott szemnek sem sok tűnik fel rajta, a legnagyobb különbség a lökhárítóban van, az eltérő mintájú első hűtőrács kevésbé feltűnő.
Biztonságosabb lett
Látványban mostantól közelebb állhat egymáshoz az elöl hajtó és a 4×4-es változat, az elsőkerekest is ki lehet csinosítani, például a tetősín is több kivitelhez érhető el az eddiginél. Az autóban üldögélve az órák változása tűnt fel a klímavezérlés új kapcsolóin kívül.
Fontosabb fejlesztések történtek a karosszéria alatt. Ezentúl az 1,5 literes modellt is tárcsafék lassítja hátul, ami mindenképp előrelépés az eddigi dobfékhez képest. Az aktív biztonságot a jobb fékeken kívül az erősebb motor is javítja. A korábbi 99-ről 112 lóerőre nőtt az SX4 1.5 teljesítménye.
Több lóerő, kisebb fogyasztás
Erősebb és tisztább is a benzines, mert teljesíti az Euro 5 károsanyag-kibocsátási szabványt, ráadásul kevesebbet is fogyaszt.
Nem tudjuk pontosan, mit csináltak vele, de az ezerhatoshoz hasonlóan ennek is vagy tíz százalékkal csökkent az étvágya a szabványos mérési ciklusban. A kisebb átlaga 6,1 liter százon, a 107-ről 120 lóerőre felhúzott 1,6-os SX4-é 6,2.
Árak: 3,0-5,4 millió forint között
Kicsivel hárommillió forint alatti az SX4 alapára az átdolgozás után, a légkondi nélküli 1.5 GC listaáron 2 995 000 forintért hozható el a szalonokból. Klímaberendezéssel 3 195 000 forint szerepel a neve mellett. Az új 2.0 DDiS dízelt kizárólag az automatikusan bekapcsoló öszkerékhajtással és a legmagasabb felszereltségi szinten kínálj a Suzuki, 5,4 millió forintért.
A következő oldalon egy szép, de elég drága Swiftről lesz szó
A Suzuki Plusznál, ahol a fotókat készítettük, belebotlottunk egy fehér Swiftbe, amely szabad szemmel láthatóan szebb a többinél. Amennyire mi tudjuk, egy eredendően a német piacra szánt limitált szériáról van szó, amely a Grimm testvérek hazájában limited 25, itthon pedig Swift Hello néven kapható. Kinti neve a Swift bemutatásnak 25. évfordulójára utal.
3,4 millió forintért
Essünk túl a nehezén: az ára 3 435 000 forint, ami egymillió forinttal több a háromajtós alapmodellénél, amely ugyanekkora és ugyanígy 92 lóerős.
Viszont a Swift Hello egész mást mutat, mint egy csontkopasz verzió. Krómozott hűtőmaszkja, tükörbe integrált oldalsó irányjelzője hiányzik a többi Swiftből, alufelnijével együtt a formás kisautót nagyon jól el lehet képzelni egy csinos ifjú hölgy társaként.
Alcantara kárpittal
Ezt a kivitelt gyöngyházfehéren kívül selymesnek hívott ezüstben, párducfeketében és tűzpirosban is gyártja Esztergom, mindegyik metálszín. Hat légzsák jár az autóhoz, egyenletes az eloszlás elsőből, oldalsóból és függönylégzsákból.
Ami még belül említésre méltó, az a bőrhatású kárpit. A szarvasbőrt idéző Alcantara-borítás anno a Lanciákból terjedt el, egy szintetikus, de kellemes tapintású anyagról van szó. A bútorgyártásban és a ruhaiparban is használt anyag a felső kategóriából szállt alá a kisebb autók közé, drága kocsikban tető- vagy műszerfalborításra is használják, a Swift Hellóban az üléseket fedi.