Nem meglepő módon a Forma-1-es projektjének jövőjét egyelőre lebegtető Toyota úgy döntött, hogy nem hosszabbítja meg automatikusan német pilótája, Timo Glock szerződését 2010-re. A döntés nem lepte meg a versenyző menedzserét, biztosra veszi, hogy a 27 esztendős, Szingapúrban második németnek lesz csapata 2010-re.

Hans Bernd Kamps állítása szerint három csapat is komolyan érdeklődik Glock iránt, úgy véli, „száz százalék”, hogy valamelyikkel sikerül majd megállapodni. Két érdeklődő a jelenlegi mezőnyben is szereplő csapat, míg a harmadik az újonc Lotus lehet.

Opció Glockék számára az immár a Qadbak tulajdonában lévő BMW-Sauber is, hiszen a német a hinwiliek tesztpilótája volt, miután 2007-ben megnyerte a GP2-t. Lehet hely a Renault-nál is, függetlenül attól, hogy Robert Kubica váltja-e Fernando Alonsót: Flavio Briatore eltávolítása után ugyanis nincs garancia arra, hogy Romain Grosjeant marasztalja a Renault, bár nem lenne hátrány, ha lenne a csapatban francia pilóta.

„Nem vagyunk abban a helyzetben, hogy rábólintsunk az első ajánlatra. Nem pánikolunk!” – jelentette ki határozottan a menedzser.

Csütörtökre egy szponzori bejelentést tartogatott a Toyota, a 2010-es szezonban és azon túl a kuplung-specialista ZF Sachs az istálló hivatalos beszállítója lesz. Egyes magyarázatok szerint ez azt jelentheti, hogy már biztos a Toyota F1-es jövője, az együttműködés azonban nem tűnik véglegesnek és felbonthatatlannak: a sajtóközlemény azt írja, hogy hivatalos beszállítóként a ZF logója megjelenik a kamionokon és a bokszban.