Idén nyolc motort használhat el egy pilóta büntetés nélkül, a kilencedik felhasználásától minden egyes blokkért tízhelyes rajtbüntetés jár. Nick Heidfeld Szingapúrban már meg is kapta a maga hátrasorolását a kilencedik motor miatt, csapattára, Robert Kubica is a nyolcadikat használja, vagyis a BMW-nek bőven van gondja.
Ezt csak tetézte, hogy a szuzukai depóban a gyár egyik kamionja nekiment egy hídnak, a baleset következtében pedig leejtett egy konténert, amelyben nyolc motor volt. Noha külső vizsgálatok szerint nincs nyoma sérülésnek, a részletes elemzések még hátravannak, és a gyanú szerint a vezérművek károsodhattak.
Mario Theissen szerint ez volt a legrosszabb baleset a csapat történetében, az egyetlen szerencse, hogy nem azt a konténert pottyantották le, amelyben Heidfeld és Kubica versenymotorjai voltak. Azok a blokkok sérülhettek, amelyeket a pénteki szabadedzéseken használnak a pilóták, illetve amelyeket tartaléknak szántak, de jónak így se lehet nevezni a helyzetet.
Pláne, hogy az utóbbi versenyeken nem tűntek túl megbízhatónak a BMW-motorok, a dobálás pedig biztos nem segített rajtuk. Heidfeldnek és Kubicának is óvatosabban kell nyomnia a gázt, elképzelhető ugyanis, hogy a tartalékmotorok egyáltalán nem lesznek bevethetőek.