Úgy tűnik, hogy Japánban szombaton ellőtték az összes izgalompetárdát, így a vasárnapi futam az idény egyik legunalmasabb stratégiai játékát hozta, amelyet Sebastian Vettel lazán nyert, és a bokszutcai helycserék ellenére – vagy azoknak köszönhetően – a másik két dobogós hely is megegyezett az időmérőn kiosztott pozíciókkal, azaz a második Jarno Trulli, a harmadik pedig Lewis Hamilton lett.

Vettel idén harmadszor, pályafutása során negyedszer győzött, és mivel a két brawnos, Rubens Barrichello és Jenson Button az utolsó két pontszerző helyet szerezte csak meg, így alaposan felzárkózott a bajnoki küzdelemben. Az éllovas Buttonhoz képest 25-ről 16 pontra csökkent a hátránya, míg a brazil veteránt két pontra közelítette meg.

Vettel lazán győzött Japánban 1
Sima rajt volt

Sima rajt volt

Sima rajt volt


Ha a 2007-es idényt vesszük alapul, a címért folytatott küzdelem még teljesen nyílt, hiszen akkor a végső győztes, Kimi Räikkönen 17 pontot dolgozott le az utolsó két versenyen.

A Japán Nagydíj kimondottan simán, probléma nélkül indult, Vettel jól lépett el, a rajtnál Hamilton megelőzte Trullit, de a verseny alatt nem sikerült megfelelő előnyt kiautóznia, így a második kiállások után újra az olasz mögé került.

A 10. helyről rajtoló Buttonnak megint a kezére játszott a szerencse: a rajtnál a 13. helyre esett vissza, de pár kör alatt visszakapaszkodott, majd a 13. körben Heikki Kovalainen és Adrian Sutil lökdösődésének következtében újabb pozíciókat kapott ajándékba.

A futam első szakaszában úgy látszott, hogy a jól megtankolt Nico Rosberg az egykiállásos stratégiával akár a győzelemért is küzdhet – Vettel első bokszutcai látogatása után csak hajszállal a williamses elé ért vissza – de nem sokkal később kiderült, hogy Rosberg sem csak egyszer áll ki, így  nem volt már veszélyes.

A pályán nem igen történt komoly küzdelem, a bokszban folytak a helycserék – volt aki nyert, volt, aki veszített rajtuk: Fernando Alonso például hat helyet lépett előre a jól időzített stratégiának köszönhetően,míg a Force Indiá-s Adrian Sutil végül ugyanennyivel hátrébb végzett annál, mint ahonnan rajtolt.

Barrichello féltheti a második helyét

Barrichello féltheti a második helyét

Barrichello féltheti a második helyét


A futamot egyébként még Jaime Alguersuari 44. körben történt komoly balesete sem tudta felrázni – a Toro Rosso spanyol újonca a 130R kanyarban alaposan belebombázott a gumifalba, és az eset miatt a biztonsági autó is bejött, de az öt körrel későbbi újrarajtolás után az összezárt mezőnyben sem alakult ki harc. A safety carral Rosberg járt nagyon jól, akinek a tökéletes időzítésű utolsó kiállása lehetővé tette, hogy a negyedik helyről az ötödikre térjen vissza.

Alguersuarinak egyébként szemmel láthatóan nem esett komoly baja, de a biztonság kedvéért kórházba szállították – szombat után a hétvégén már másodszor.

Mark Webber, aki a bokszutcából kezdte a versenyt, végigtesztelte a futamot: az ausztrál összesen öt alkalommal járt a bokszban, a csapat folyamatosan cserélgetett ezt-azt a Red Bullon. Sovány vigaszt jelenthet, hogy a verseny leggyorsabb körét ő teljesítette.

A szorosabbá vált bajnokság két hét múlva az utolsó előtti futammal Brazíliában folytatódik.

Japán Nagydíj, Suzuka, 2009.10.04.