Hiába elképesztő gyors murván, hiába talán minden idők legmegbízhatóbb pontszerzője Mikko Hirvonen, aszfalton még mindig nincs ellenszere a citroënesekre. Ahogy az utóbbi három évben, ezúttal is Sebastien Loeb és Dani Sordo voltak a leggyorsabbak a spanyol aszfalton. A hétvégén zajlott a rali-világbajnokság 11. futama Spanyolországban.

Szegény Sordo murván lassabb Loebnél, aszfalton, ahol lenne esélye, ott sem nyerhet. A versenyen egy ideig vezetett, majd a második napon szóltak neki, most már átadhatja az elsőséget az ötszörös világbajnoknak, aki zsinórban ötödszörre nyert a katalán aszfalton. Loeb idén hatodszorra állhatott fel a dobogó legfelső fokára, legutóbb fél éve nyert. Ez volt pályafutása 53. elsősége, Sordónak még egyet sem engedtek.

Nini
Az egyéni világbajnokság még nyitott

Az egyéni világbajnokság még nyitott

Az egyéni világbajnokság még nyitott


Kapott viszont gyári szerződést jövőre is a spanyol. A versenyen a Citroën bejelentette, hogy az idei pilótákkal indulnak a 2010-es idényben is. Ezzel pedig bezárult a kör, Loeb 2010-ben nem igazol a Forma-1-be. Idén azonban minden bizonnyal Abu-Dzabiban, egy versenyre beül a Toro Rossóba.

A Citroën kettős győzelme konstruktőri trófeát ér, az utolsó futam eredményétől függetlenül. Ugyanakkor mivel Mikko Hirvonen harmadik lett Spanyolországban, még mindig őrzi elsőségét az egyéni pontversenyben, előnye egy pont. A finn és francia ellenfele az utolsó futamon döntenek az elsőségről. Loeb hatodszor vagy Hirvonen először? A Wales-ralin dől majd el október 25-én.

Uram, ne a kocsit..., a zászlót nézze!

Uram, ne a kocsit…, a zászlót nézze!

Uram, ne a kocsit…, a zászlót nézze!


Nem véletlen, hogy a Subaru kiválásával privát pilótává avanzsált, 2003-as világbajnok Petter Solberg is a Citroënt erősíti majd az utolsó futamon. Az idei évadban eddig egy régi, privát Citroën Xsarával próbálkozott, de erre a versenyre beülhetett egy tavalyi C4-be. Spanyolországban több gyorsaságit megnyert és folyamatosan üldözte Hirvonent. Tette ezt magánzóként, azonban Walesben már a Citroën második számú csapatában, a Junior Teamben indul.

Persze Hirvonennek nem kell a mezőny öt Citroënjét legyőznie, elég egyet, Loebét, persze az valószínűleg legelöl száguld majd.

2009-es Katalán-rali végeredménye:
1. S. Loeb            Citroën C4        3:22:14,7
2. D. Sordo          Citroën C4        3:22:26,7
3. M. Hirvonen     Ford Focus        3:23:08,8
4. P. Solberg        Citroën C4        3:23:27,1
5. S. Ogier           Citroën C4        3:23:56,3
6. J.-M. Latvala    Ford Focus        3:25:04,5
7. M. Wilson       Ford Focus        3:29:30,2
8. F. Villagra       Ford Focus        3:30:42,8

A világbajnokság állása a Katalán-rali után:
Pilóták

1. M. Hirvonen    84 pont
2. S. Loeb           83 pont
3. D. Sordo         58 pont
4. J.-M. Latvala   39 pont
5. P. Solberg       30 pont
6. H. Solberg       29 pont
7. M. Wilson       25 pont
8. S. Ogier          24 pont

Konstruktőrök

1. Citroën                                 151 pont
2. Ford                                     130 pont
3. Stobart                                  73 pont
4. Citroën Junior Rally Team      42 pont
5. Munchi’s Ford                      23 pont