Míg a világ boldogabb, kevésbé konzervatív részein már az új Audi A4-es gyűjti a díjakat – többek között Németországban az Arany Kormánykerék díjat is – addig Svájcban még csak most eszméltek rá, hogy a korábbi A4-es is jó autó volt. A díjat a svájci Auto Bild magazin szakértői, tesztpilótái – a korábbi Formula-1 világbajnok Mika Häkkinen, valamint Christina Surer – és olvasói ítélték oda a SEAT Exeo számára.
Az autós lap tesztpilótái a járművek menetdinamikai képességeit próbálgatták, míg a zsűri többi tagja a modellek minőségi színvonalára, a műszaki jellemzőire, illetve a kidolgozás minőségére koncentráltak.
Vetélytársak
Azt ugyan még megértjük, hogy a frissnek éppen nem nevezhető Ötös BMW-t sikerült lenyomnia a spanyol bőrbe öltöztetett Audinak, de a felső-középkategóriában olyan vetélytársakat is megelőzött a SEAT Exeo, mint az új Mercedes-Benz E-osztály, vagy az Audi A5 Sportback.
Utóbbi különösen érdekes, hiszen ép ésszel nehéz felfogni, hogyan lehet jobb technikailag az előző generációs Audiból készült SEAT a nemrég érkezett, vadiúj A5-ös Sportbacknél.
Kiderül az igazság?
Nem lennénk meglepve, hogy ha az eset után a Volkswagen központban – hasonlóan, mint amikor egy neves szaklap a Skoda Yeti és Volkswagen Tiguan csatájából a cseh modellt hozta ki győztesként – elkezdene vizsgálódni a témában és gyorsan ők is összevetnék az Exeót az új Audival.
Bár az is lehet, hogy csak összekacsintanak egymás közt a svájci döntés után, és csendben rájuk hagyják a dolgot. Hiszen a csokoládé és óragyártás után már túlzás lenne, ha az autókhoz is a svájciak értenének a legjobban a világon.
Az „Európai Arany Kormánykerék” díj hivatalos végeredményét a jövő hónapban, Berlinben hirdetik majd ki. Kíváncsian várjuk, ott hogyan alakulnak majd az eredmények.