Jó zsaru

Természetesen a különleges munkakör betöltéséhez extra tudásra is szükség van. A 2011-től szolgálatba álló járgányok elejében – mi más – V8-as blokk dübörög, amelyhez hatfokozatú automatikus váltó csatlakozik. Természetesen a szirénás hodály hátsókerék-hajtású. A hatliteres, akár alkoholtartalmú üzemanyaggal is működő motor 355 lóerős teljesítményre képes, amivel hat másodperc alatt elérhetik a 60 mérföldes – 100 km/órás – tempót.

Extra felszereltség a különleges munkához
Marad a hátsókerék-hajtás

Marad a hátsókerék-hajtás

Marad a hátsókerék-hajtás


A megerősített futómű, az orra hegesztett mázsányi acélkerítés mind-mind a bűnözők elleni harchoz szükséges extra kiegészítő, amiben a Caprice-nek rutinja van. A Ford Crown Victoriához hasonlóan ez a típus is hosszú éveken át volt az alvázra épített (nem önhordó kasztnis), hátsókerék-hajtású autókhoz ragaszkodó taxisok és zsaruk kedvence.

Odabent mindenekelőtt a tágas, kényelmes utastér szolgálja a szolgálati idejük jelentős részét az autóban töltő rendőrök kényelmét, de a fejlett kommunikációs berendezések, fedélzeti számítógép és nem utolsósorban az ergonomikus fegyverállvány teszi elviselhetőbbé a bűnüldözés nehéz perceit.

Álomautó

Ha a rendőrökön múlna, milyen autóban is töltenék a napjaikat, valószínűleg a Carbon Motors E7-esére esne a választásuk. A brutális arcú rendőrautó bivalyerős, növényi eredetű gázolajjal is üzemelő dízelmotorral száguld a bűnözők után, belsejében pedig tucatnyi kamerával, éjjellátóval, rendszámfelismerő, sugárzásmérő rendszerrel szórakoztathatják magukat a zsaruk megfigyelés unalmas órái és a fánkevés közben.

a videó a hirdetés után indul

Drága mulatság

Bár ha tudnák az egyenruhások, mennyibe is kerül a 250 lóerős, golyóálló ajtókkal és tűzfallal érkező, szintén hátsókerekes járgány – a gyártó cég sem tesz róla említést – inkább szaladnának vissza a már megszokott, messziről is könnyedén felismerhető klasszikus rendőrautókhoz.

Még nincs ára

Még nincs ára

Klasszikus darabok

Egy kétszínű Ford

Egy kétszínű Ford

Egy kétszínű Ford


A filmekből igazán a halhatatlannak tűnő Ford Crown Victoria rendőrautó lehet ismerős, amely hosszú éveken át volt az amerikai utcakép elmaradhatatlan kiegészítője. A megerősített 4,6 literes V8-as motorral készülő autó az évek során szinte elpusztíthatatlannak bizonyult.

A hajtott hátsókerék itt is alapkövetelmény volt, hiszen azt mi is jól tudjuk, hogy egy rendőrautóval az üldözések előtt valamiért mindig kötelező csikorgó kerekekkel, látványosan megfordulni. Amire az elsőkerekes autók nem az igaziak.

Az előd

Éppen munkában

Éppen munkában

Éppen munkában


A legjobb rendőrautónak mégis mostani Chevrolet Caprice évtizedekkel ezelőtti elődjét tartják. Az 1986-tól rendőrautóként is elérhető Caprice kétféle motorral, egy kisebb V6-ossal és egy nagyobb V8-assal készült.

Az egyenruhások a legjobb gyorsulást, a legtakarékosabb üzemet és az ergonomikus belsőt komoly megrendeléssel díjazták, így lehetett a Caprice a Ford Crown Victoriák egyeduralma előtt az egyik legelterjedtebb rendőrautó.