A Mito 2008 év végi hazai debütálása óta, még egyszer sem kerültem közelebbi kapcsolatba a mutatós kisautóval. Szerencsére a 155 lovas 1,4 T után a dízel verzió is tiszteletét tette mifelénk.
A lendületes, izgalmas külsejű autó annyira bejött az embereknek, hogy már majdnem odaadták neki az Év Autója díjat, legalább is egy pletyka szerint. Aztán igazából csak ötödik lett, de papíron ez az ötödik hely is óriási elismerés. Más kérdés, hogy a gyakorlatban már szinte semmit sem jelent.
Kíváncsi voltam, na. És a nagy lelkesedésnek sajnos nagy csalódás lett a vége. Tele van csupa-csupa hasznos funkcióval, amitől a leginkább a csajok fogják örömükben le… izé, hát örülni fognak neki.
A legfontosabb ilyen az emelkedőn segítő fék, ami nem engedi hátragurulni az autót. Saját családom körében végzett reprezentatív felmérés alapján megállapítottam, ez a funkció hasznos. Nagyon is.
Emellett, illetve a vitathatatlan dögös külső mellett sajnos akad pár bosszantó dolog is. Nehéz kilátni hátra a kis ablakok miatt, de kanyarodáskor előremenetben is lesz problémánk. Az A-oszlop is eléggé útban van.
D.N.A.
Hárombetűs mozaikszavakkal illetett kütyükkel dugig van a MiTo, de van egy kiemelkedő közöttük. A váltó melletti háromállású kapcsoló D.N.A. feliratának minden betűje egy-egy üzemmódot rejt. A „D” dynamic-ot, az „N” normált, míg az „A” all weathert jelent.
Az elnevezések elég beszédesek, és elvileg csak a kormány rásegítését, a menetstabilizáló toleranciáját és a gázpedál érzékenységét hangolják az adott körülményekhez legmegfelelőbb állapotra.
Ennek ellenére, az alapesetben 120 lóerősnek kikiáltott dízelünk normál üzemmódban érzésre(!) 75 lóval segíti mindössze a gyorsulásunkat.
A D-üzemmód már sokkal szimpatikusabb, szinte kitépi a kezünkből a kormányt gyorsításkor, akkora a különbség. Ha menet közben fix gázpedálállásnál ráküldjük a nitrót (normálról dynamic-ra pöccintjük), az autó elkezd szépen gyorsítani.
És a legfájóbb hiba: a motor leállítása után a szerkezet visszaáll normál üzemmódra. Szemétség!
Bírja a gyűrődést a kis Alfa!
A kis csapott hátú jól szerepelt a felnőtt utasok védelme terén, az vezető- és utasoldali front- valamint az oldalsó fej- és testlégzsákok eredményesen védenék meg a sofőrt és az utast is az ütközéseknél. A vezetőnek a műszerfaltól sem kell tartania, térdét és lábszárát a térdlégzsák párnázza megfelelően. Az eredmény egy híján hibátlan, 36 pont, ami bizony öt csillagot ér. |
Konkurensek árai | |
MINI Cooper D (110 LE) | 6 381 000 Ft |
Mazda 2 Sport | nincs dízel |
Opel Corsa 1.7 CDTI (125 LE) Cosmo | 4 802 000 Ft |
Ford Fiesta 1.6l TDCi (90LE) Ghia | 4 418 000 Ft |
Alfa MiTo 1.6 JTD | 5 400 000 Ft |
Az Alfákról már régóta tudjuk, hogy leginkább az érzékekre hatnak és gyakorlatilag ez az egyedüli tényező, ami megkülönböztet minden modellt a Fiatoktól. A Mito is pont ennyivel jobb egy Puntónál.
Műszaki adatok – Alfa Romeo MiTo 1,6 JTDM | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1598 |
Furat x löket (mm) | 79,5 X 80,5 |
Hengerek / szelepek száma | 4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 88(120)/3750 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 320/1750 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 9,9 |
Végsebesség (km/h) | 198 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 5,9 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 4,1 |
Vegyes (l/100 km) | 4,8 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 126 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4063/1721/1446 |
Tengelytáv (mm) | 2511 |
Csomagtér (liter) | 270 |
Menetkész tömeg (kg) | 1205 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 45 |
Gumiméret | 195/55 R16 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 5 400 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | ITT! |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Az Alfákról már régóta tudjuk, hogy leginkább az érzékekre hatnak és gyakorlatilag ez az egyedüli tényező, ami megkülönböztet minden modellt a Fiatoktól. A Mito is pont ennyivel jobb egy Puntónál. |
Pontszám (max. 10) | 6,5 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|