Az FIA által 2010-re a Forma-1-be beválasztott csapatokkal kapcsolatban újra és újra olyan pletykák merülnek fel, hogy akár többen sem készülnek el közülük a jövő évi idénykezdésre. Természetesen mindenki cáfol, most épp a jövőre a Virginnel partnerségben induló Manor GP egyik főnöke nyugtatott meg mindenkit, hogy náluk minden a legnagyobb rendben.   

A Manor autóját építő Wirth Research – gyakorlatilag a csapat technikai részlege – vezetője, Nick Wirth azt mondja, jól haladnak:

„Az előzetes kasztnin már az alkatrészek összeállítását végezzük, és a végső kasztni is épül, a tervek szerint négy-öt héten belül lesz kész. Elégedett vagyok a töréstesztek eredményeivel is, ezért úgy gondolom, hogy az első autó február elején már a pályára gurulhat” – mondta a mérnök.

Wirth egy elég meglepő dolgot is elárult: „Nem használunk szélcsatornát. Az autó aerodinamikáját kizárólag számítógépen fejlesztjük. Még ellenőrzésre, egy napra sem visszük majd szélcsatornába.”

A főtervező tisztában van vele, hogy a régi csapatokhoz képest hátrányban lesznek 2010-ben, de úgy gondolja, hogy a szabályváltozások – a tankolás betiltása, a kicsit változó gumik – a kezükre játszhatnak.

„A mezőny végében leszünk, de remélhetőleg a többi új csapat előtt, és idővel a régieket is nyomás alá helyezhetjük. Az idei szabályok eléggé felforgatták a mezőnyt 2008-hoz képest, jövőre pedig újra változások jönnek. Újra mások lesznek az autók. Ezt nem szabad alábecsülni, mert így lesz tere a meglepetéseknek is. Ha a szabályok nem változnának 2010-re, sokkal jobban aggódnék.”

Wirth azt is elmondta, hogy a nyílt titokként várakozó Virgin-partnerséget és az egyéb szponzorokat is hamarosan bejelentik, és nem sokkal később a pilótákat is bemutatják majd.

Az amerikaiak is jól állnak
Az amerikaiak is jól állnak

Az amerikaiak is jól állnak

Az amerikaiak is jól állnak


Egy másik interjúban a szintén új belépő, a USF1 alapító műszaki főnöke, Ken Anderson is arról számolt be, hogy nagyon jól haladnak a felkészüléssel:

„A központunk már kész és teljesen működőképes, a 2010-es autó már építés alatt áll. A tervek szerint haladunk, novemberre kész az első prototípus, a végleges autót pedig januárban tesztelhetjük. Még most is folyik persze a csapat és a világszínvonalú létesítmény összerakása, de magunk előtt járunk, és alig várjuk, hogy versenyezhessünk!” – nyilatkozta Anderson a BBC-nek.