Az autóvásárlókat még meg kell győzniük a gyártóknak a zöld autókról, mint a hibridek, elektromos vagy üzemanyagcellás járművek – derül ki egy kutatásból, amelyet a Hagstotz ITM csoport végzett el ezer fő megkérdezésével Nagy-Britanniában, Németországban és Olaszországban.
A legtöbb autós úgy válaszolt, vásárolna olyan járművet, amelyet alternatív hajtásrendszerrel szerelnek fel, de csak akkor, ha az ára versenyképes és az autó a megszokott teljesítményt nyújtja. A kutatás azt is kimutatta, hogy jelentős a különbség a lehetséges felhasználók elvárásai és a között, amit a jelenlegi technológia ténylegesen nyújtani képes.
Mindössze a válaszadók 17 százaléka fogadna el egy olyan járművet, amivel kevesebb, mint 200 kilométert tehetne meg egy feltöltéssel, pedig ez az érték már jóval több, mint amit a legtöbb villanyautó jelenleg produkálni képes és annál is nagyobb, mint amennyit az emberek egy-egy nap átlagosan megtesznek.
A vezetők nagy többsége azt mondta, hogy nem hajlandó kifizetni 30%-kal több pénzt egy alternatív járműért, pedig jelenleg legalább ekkora árrésre van szüksége egy hagyományos modellel szemben az autóiparnak, hogy nyereséggel forgalmazza zöld autóját.
A jelentés szerzője, Werner Hagstotz professzor úgy véli: „A tanulmány arra mutat rá, mi is a kulcsfontosságú, hogy elfogadják ezeket a modelleket. A legtöbb tanulmány középpontjában a műszaki lehetőségek állnak és a mérnökök szemszögéből vizsgálják az alternatív közlekedést, miközben kiemelten fontos a fogyasztó bizalma a gyártók, a beszállítók felé”