A Forma-1-ben nagy viták után 2009-re opcionálisan bevezették a mozgásienergia-visszanyerő rendszert, a KERS-t. A hibridrendszer fejlesztésébe súlyos tízmilliókat öltek a csapatok, de az idényt csak négy alakulat – a Ferrari, a McLaren, a Renault és a BMW – kezdte vele, és nem sokkal később már csak két csapat használta.

A csapatok szervezete, a FOTA megegyezett róla, hogy 2010-től nem is kívánják alkalmazni az újítást, de a klubból a feltétel nélküli nevezése miatt kizárt Williams eddig úgy volt vele, hogy rájuk nézve nem kötelező a FOTA határozata, ezért a jövő évben bevetik majd a saját, egyedi fejlesztésű lendkerekes rendszerüket.

Mostanra azonban vége a bizonytalanságnak, a 2010-es rajtrács egyetlen autójában sem lesz majd ott a KERS, ugyanis a FOTA-ba nemrég visszavett grove-i csapat is elfogadta a többség álláspontját, és nem szereli be a berendezést.

„Tudatában voltunk, hogy a visszatérés egyik feltétele a KERS 2010-es betiltása lesz. Kifejtettük, hogy szerintünk ez rossz döntés, de elfogadtuk a klub szabályait” – mondta a Williams műszaki főnöke és társtulajdonosa, Patrick Head a német Motorsport-total.comnak.