Az elmúlt években megszokottal ellentétben idén a Brazil Nagydíj nem zárja le a szezont, az idei 16. futam csak az utolsó előtti verseny. A tavalyihoz hasonló, Hollywoodot is felülmúló finálé idén biztosan nem lesz, de izgalomban valószínűleg most sem lesz hiány.
A 4,3 kilométeres interlagosi pálya – hivatalos nevén Autodromo Jose Carlos Pace – mind a versenyélmény, mind a népszerűség tekintetében vetekszik a klasszikus európai helyszínekkel, és az időjárás még jobban fel tudja pezsdíteni az eseményeket. Az idei tapasztalatok alapján főképp a McLarennek és a Brawnnak kedvező közepes-nagy leszorítóerőt követelő, gyors kanyarokat és jelentős szintkülönbségeket tartalmazó aszfaltcsíkra a Bridgestone a közepes és a szuperlágy keveréket hozza, amelyeknél a kopás akár komoly fejtörést is okozhatna a csapatoknak, de feltehetőleg nem sokat használják majd ezeket az abroncsokat.
Ez történt tavaly
Hogy miért? Természetesen az eső miatt, amiből a meteorológusok bőven ígérnek a hétvégére, pénteken, szombaton és vasárnap is zuhoghat. Tavaly két kisebb zápor is a feje tetejére állította a futamot, 2003-ban pedig az évtized egyik legkaotikusabb futamát produkálta az égszakadás, így nem túlzás hasonló őrületet várni.
Ha valakinek, akkor Jenson Buttonnak jöhet ez a legrosszabbul, hiszen a bajnokságot vezető angol a hétvégén egy sima futammal megnyerhetné a címet vagy szinte biztossá tehetné a végső győzelmét, a kiszámíthatatlan versenyen ő inkább csak bukhat.
Az üldözők persze pont ebben reménykednek. A közelebbi rivális, a csapattárs Rubens Barrichello biztosan a győzelemre hajt majd, a bajnoki remények életben tartásához a lehető legtöbb pontot kell szereznie – azonban nem csak ez hajtja majd a brazilt, hanem az is, hogy eddigi 16 hazai futamán egyszer sem tudott még győzni, sőt, statisztikája egyenesen siralmas, mintha meg lenne átkozva, eddig 11 alkalommal esett ki otthon. Biztosan szeretné, hogy most a balesete óta első versenyhétvégéjén résztvevő Felipe Massa őt intse le elsőként a befutónál.
Ahogyan Barrichellónak, Sebastian Vettelnek sem lesz veszíteni valója a Brazil nagydíjon, bár reménye sem lehet sok. A Red Bullnak nem kedvez igazán a pálya, és a kis német hátránya is 16 pont, így már az is bravúr lesz, ha nem pottyan ki a küzdelemből ezen a hétvégén.
Ahogy már írtuk, Interlagos a Brawn mellett elvileg a McLaren járgányának feküdhet, és mivel Lewis Hamilton minden nyomás nélkül érkezik most Brazíliába, biztosan nyomja majd, ahogy a csövön kifér, a cél a győzelem.
Massától három évig elvehetetlen volt a pole – 2007, Interlagos
Rossz hír ez a Ferrari számára, hiszen a wokingiak Hamilton elmúlt versenyeken mutatott jó formája és a saját fejlesztéseik hónapokkal ezelőtt történt leállítása miatt Kimi Räikkönen minden erőfeszítése ellenére is egyre reménytelenebbül ragaszkodik a konstruktőri harmadik helyhez. Az előny mostanra két pontocskára olvadt, a Räikkönennek és főképp a Ferrariba való átülése óta csak nullázó Giancarlo Fisichellának nagyot kell alakítania, ha meg akarják tartani a csapat pozícióját.
A KERS a Ferrarinak és a McLarennek is jó szolgálatot tehet majd, főképp az utolsó 1,2 kilométeres balra törött emelkedőből és a célegyenesből álló szakaszon.
Az elmúlt 2-3 szezon állandóságának idén nyoma sincs a csapatoknál, és ezen a hétvégén újabb versenyzőcserére kerül sor. A Toyota németje, Timo Glock a Japán Nagydíj időmérőjén szenvedett könnyebb láb- és gerincsérülést, azonban az utóbbi ahhoz azért elég súlyos, hogy most ne állhasson rajthoz, a csapat így Kamui Kobayashival pótolja majd.
A japán már az ötödik idény közben bemutatkozó versenyző az évben, de a többiekkel ellentétben neki legalább van valami tapasztalata a 2009-es autóval. A téli teszteken már vezette a Toyota járgányát, sőt két hete a hazai versenyén is – méghozzá esőben -, hiszen a Glock betegség miatt kihagyta a pénteki szabadedzéseket. Kobayashi télen megnyerte az amúgy nem túl színvonalas GP2 Asia szériát, az idei fő GP2-sorozatban azonban finoman szólva sem ragyogott, meglátjuk, az F1-ben mire lesz képes.
Mivel Sao Paulo a közép-európai időhöz képes öt órás késében kullog, így az időmérő és a futam is kora esti szórakozás lesz most: a kvalifikáció 19, a verseny pedig 18 órakor kezdődik.