A nagy autógyártók többsége alaposan megsínylette a válságot, a piacok zsugorodnak vagy összeomlanak, az eladások szinte kivétel nélkül zuhannak – az igazi nagyok közül csak Volkswagen-csoport tartja magát -, de úgy tűnik, akad olyan cég is, amelyik hasznára fordítja a nehéz időket.

Már írtunk róla, hogy a válság „kitörése” óta Nagy-Britanniában szárnyal a Hyundai, de a legújabb adatok szerint ez nemcsak a szigetországra igaz, a dél-koreai gyártó egyenesen rekordot döntött. A szeptemberrel zárult negyedévben 827,3 millió dolláros nettó profitot termelt a tavalyi 222,7 millió dollárral szemben, ami egyenesen a Hyundai történetének legjobb eredménye.

Az eladás 33,8 százalékkal nőtt 2008 megegyező időszakához viszonyítva, 2009 első kilenc hónapjában pedig 2,23 millió autót adott el a Hyundai, ami 7,5 százalékos növekedés. A dél-koreai gyártó globális piaci részesedése öt és fél százalékra nőtt, a Hyundai-Kia csoport már a világ ötödik legnagyobb autógyártója.