Van ok a szomorúságra a Honda főhadiszállásán: a japán gyár tavaly év végén úgy döntött, hogy kiszáll a Forma-1-ből, a jórészt az ő pénzéből fejlesztett autóval pedig Ross Brawn az egyéni és konstruktőri világbajnokságot is megnyerte. Ez önmagában hatalmas veszteség a Honda számára, egy elemzőcég azonban a kiesett marketingköltségeket is megvizsgálta.

A brit központú Margaux Matrix Ltd. elemzésében arra jutott, hogy a Honda legalább 255 millió dollárnyi (45 milliárd forintnyi) ingyen reklámról maradt le a kiszállással. Az elemzőcég 18 országban vizsgálta az idény első 15 versenyének nézettségi és hirdetési adatait, odafigyelve arra is, hogy egyes csapatok mennyit vannak a képernyőn.

Ezek szerint a Brawn autóit összesen nyolc és fél órában mutatták az adásrendezők, még a Ferrarit is maga mögé utasította az újonc. Csak összehasonlításul: a nyolc és fél óra háromszor annyi, mint amennyit tavaly szerepelt a Honda.

Csak reklámban tehát 255 millió dollárt bukott a gyár, holott elsődlegesen abban a reményben szállt ki, hogy legalább évi 221 millió dollárt takarít meg Forma-1-es projektje leépítésével. Mindent számszerűsítve valószínűleg már Japánban is belátták, hogy elhamarkodott döntést hoztak.