Két modell, csekély árkülönbség

Lassan befutnak a hivatalos csatornán érkező modellek a Nissan sportautójából. A még 2008-ban rendelést leadók több mint egy éve várnak az autójukra, de a friss megrendelők már öt hónapon belül hozzájutnak álomautójukhoz. Kétféle modell kapható, a Premium Editon ára 26 958 430 Ft, a Black Editon 27 492 170 forintba kerül.

Jövő márciustól jön csak Európába
300-nál beszélgetni lehet benne

300-nál beszélgetni lehet benne

300-nál beszélgetni lehet benne


Eredetileg 22 millió forintos árról volt szó, amit a húszról 25 százalékra emelt áfa nem dobhat meg ennyire. Nem is az állami terhek súlyosbodása miatt kerül ennyivel többe a GT-R, hanem a japán jen masszív árfolyam-erősödése miatt.

Információink szerint eddig kilenc GT-R talált gazdára hazánkban, de ez nem azt jelenti; hogy ennyi autó kap magyar rendszámot a Nissan Gablini budaörsi szalonjában, az egyetlen értékesítési ponton. A forgalomba helyezés az esetek egy részében Németországban történik, mert ott olcsóbb a regisztráció.

Ajándék másnak, magunknak

Hátul hajt a GT-R, de az erő fele elölre is mehet

Hátul hajt a GT-R, de az erő fele elölre is mehet

Hátul hajt a GT-R, az erő fele előre mehet


Nagyon heterogén kör vásárolt eddig GT-R-t. Van köztük dúsgazdag gyáriparos, aki a fiát ajándékozta meg a szupersportautóval, de olyan vevő is akadt, aki sem értékes karórával, sem más kiegészítővel nem érzékeltette vagyonát öltözékében.

Az autó eladja magát, az értékesítőknek inkább az okoz nehézséget, hogy a rendkívül felkészült, az interneten mindennek utánajáró vásárlók kérdéseire válaszolni tudjanak.

Már nálunk is járt egyszer a GT-R

a videó a hirdetés után indul

Spec-V: nincs hír róla

380 mm-es féktárcsa, a nyereg hatdugattyús

380 mm-es féktárcsa, a nyereg hatdugattyús

380 mm-es féktárcsa, a nyereg hatdugattyús


Arról nincs hír, hogy a Gablini cégcsoport a Spec-V kivitelt is forgalmazná, de a normál modellekben is van rajtprogram. A gyorsulást optimalizáló készséget egyes hírek szerint a Nissan a gyártás beindítása után kivette a GT-R-ből, a tuningolt autók hajtásláncát kímélendő, de a hazánkba befutó autókban benne lesz.

Megértjük, ha valaki unja a lassan eposzi jelzővé váló Porsche-verő címkét, de a GT-R kicsit jobb időt megy a Nürburgringen, mint a 911 Turbo, legalábbis a gyár ezt állítja. Az Eifel-hegységben lévő pályán elért idők presztízssorrendje többet nyom a latba, mint a banális gyorsulási adatok vagy az összehasonlító tesztek eredménye, de érdemes megemlíteni, hogy a Nissan még az auto motor und sportnál is nyert könnyebb vetélytársa ellenében.

A Porsche felvette a kesztyűt

6000-ig érdemes húzatni

6000-ig érdemes húzatni

6000-ig érdemes húzatni


Kevéssé meglepő, hogy a Porsche vitatja a Nissan időeredményét. Nem azt állítják, hogy a GT-R nem ér körbe 7 perc 26,7 másodperc alatt a nyaktörő versenypályán, de ez az idő szerintük nem a szériafelszerelésként adott, utcai Dunlop abroncsokkal született, amit meg a Nissan cáfolt határozottan.

Bármi is az igazság, a Porsche továbbfejlesztette a 911 Turbót, amely szimpla összkerékhajtása miatt hátrányban volt. A motor 480 helyett 500 lóerős, a közvetlen befecskendezéses gép új konstrukció, nem az eddigiből hoztak ki kicsit többet.

Fejlettebb összkerékhajtás a 911-ben

A megszelídíthető szupersportautó

A megszelídíthető szupersportautó

A megszelídíthető szupersportautó


Az összkerékhajtás – felárért – a hátsó kerekek közötti oldalanként variálható erőelosztással vált fejlettebbé, de sokat dolgoztak a két tengely közötti erőelosztás javításán is. A módosítások agilisabbá és könnyebben uralhatóvá tették az autót.

Én mindkettőt vezethettem, szerintem a két autó szuperszonikus tudásán kívül semmi másban nem hasonlítható össze, de a meccsek érdekelnek. Kíváncsian várjuk, mire jut egymással az átdolgozott 911 Turbo és a GT-R.

Európába is jön a második sorozat

Európába is jön a második sorozat