Budapest önkormányzata a Margit híd lezárása után megnövekedett forgalmat elsősorban a közlekedési lámpák átprogramozásával, új forgalmi rend kialakításával és sáveltolásokkal igyekszik enyhíteni, és a BKV sűrítette járatait, hogy minél többen tudják a közösségi közlekedést használni. A tervek szerint a Margit híd átadásáig, illetve a következő években európai uniós támogatással közel 2000 új fővárosi és agglomerációs P+R parkolóhelyet alakítanak ki a szakemberek.

Mivel a Margit híd lezárása okozta torlódásokat nem oldaná meg belvárosi P+R parkolók kialakítása, ezért az autósok már a város szélén vagy az agglomerációban letehetik majd a járművüket. A cél, hogy a Nagykörúton belüli területre már ne kelljen autóval bejönni, hanem korábban át lehessen váltani tömegközlekedésre.

Megmásfélszereznék a jelenlegi helyek számát
A belváros helyett az agglomerációban csinálnak helyet

A belváros helyett az agglomerációban csinálnak helyet

A belváros helyett az agglomerációban csinálnak helyet


A Fővárosi Önkormányzat szakcége, a Parking Kft. vezette konzorcium – Rákosmente, Budafok-Tétény Önkormányzata és a MÁV társaságában – ezen a héten kezdi meg Rákoshegy Vasútállomáson az első, Európai Unió támogatta fővárosi P+R parkoló kiépítését. Fél éven belül  570 férőhelyes P+R parkoló épül 6 helyszínen.

Budapest XVII. kerületében 4 helyszínen: Rákoskert vasútállomás – 69 férőhely, Rákoshegy vasútállomás – 136 férőhely, Rákoscsaba vasútállomás – 135 férőhely, Rákoscsaba-Újtelep vasútállomás – 28 férőhely. Budapest XXII. kerületében 2 helyszínen: Budafok-Háros vasútállomás – 62 férőhely, Budafok-Belváros vasútállomás – 140 férőhely.

Valamennyi helyszínen 20-20 B+R (kerékpártároló) helyet is kialakítanak. Ezenfelül a Parking Kft. Szigetszentmiklós gyártelepen 110, Veresegyházon 109 férőhelyes P+R parkolót létesíthet.

Tömegközlekedési vonalak mellé kerülnek

Tömegközlekedési vonalak mellé kerülnek

Tömegközlekedési vonalak mellé kerülnek


A Budapesti Közlekedési Szövetség, a Pest megyei önkormányzatok és a MÁV Zrt. konzorciuma a tervek szerint 13 helyszínen (Abony, Cegléd, Gyömrő, Kismaros, Nagykáta, Pilis, Sülysáp, Szentmártonkáta, Sződliget, Tápiószecső, Üllő, Vecsés és Verőce) első körben 834, a második körben pedig további 262 P+R parkolóhelyet alakíthat ki. 

Az összesen 1,4 milliárd forintos uniós támogatásának köszönhetően a főváros a jelenlegi 4 ezres P+R parkoló számát egy éven belül képes lesz másfélszeresére növelni. Ezzel jelentős mértékben tudja csökkenteni a belső városrészekre nehezedő forgalmi terhelést. Ezeket a parkolókat az EU előírásai alapján ráadásul a fővárosi autósok ingyenesen vehetik igénybe. A parkolók mindenütt kötöttpályás közösségi közlekedési vonalak, elővárosi vasútvonalak mentén létesülnek.

Forrás: Budapest.hu