35,220 milliárd euróval a Nokia a legértékesebb márkanév Európában – derül ki a European Brand Institute (Európai Védjegy Intézet) Bécsben közzétett eurobrand2009 címet viselő európai márkaértékelési tanulmányából.

A legjobb 50 márkanevet és tulajdonost felvonultató listán öt autógyártó szerepel. Közülük a legjobb a Mercedes, amely ezzel maga mögé utasítja a BMW-t és a Porschét. Mindezt úgy, hogy az autómárkák közül a legtöbbet a FIAT, a Mercedes és a Porsche veszített márkaértékéből.

Érdekesség, hogy helyet cserélt a listán a Volkswagen és a FIAT. A német márka azért tudott olasz ellenfele elé kerülni, mert annak nagyobb volt a vesztesége, mint az övé. A kimutatás szerint a válság fokozottan sújtja az autómárkákat, amelyek ezen a téren együttesen 9,6%-os veszteséget könyvelhetnek el.

Az intézet készít kimutatást csak a márkákra – tehát a cégeket kihagyva is. Erre a 25-ös listára csak a Mercedes és a BMW fér fel, bár igen előkelő helyen. Előbbi harmadik, utóbbi ötödik.

Európa legértékesebb cége és márkái:
1. Nokia (35,220 milliárd euró),
2. LVMH (32,365 milliárd euró),
3. INBEV (26,927 milliárd euró),
4. Vodafone (23,789 milliárd euró),
5. Unilever (22,829 milliárd euró),
6. Telefonica (22,128 milliárd euró),
7. Mercedes (19,392 milliárd euró),
8. Deutsche Telekom (19,093 milliárd euró),
9. BMW-csoport (18,765 milliárd euró),
10. SAB Miller (18,349 milliárd euró).

18. Volkswagen-csoport (12,726 milliárd euró)
19. FIAT-csoport (12,686 milliárd euró)
47. Porsche (6,938 milliárd euró)


Az eurobrand2009 24 ország 16 iparágának több, mint 3000 neves kereskedelmi márkáját értékeli. A kutatás szerint Magyarország vezető márkája az OTP.