Fogyasztói érdekek sérültek a kötelező felelősségbiztosítás kötés idei kampányában – állítja dr. Dulin Zsolt ügyvéd, aki egy lakossági bejelentés hatására készített versenyhivatali keresetet.
„Ügyfelemnek szemet szúrt, hogy a piac egyes szereplői – jellemzően azok a biztosítási portálok, amelyek több biztosító ajánlatát összehasonlítva kalkulálják áraikat – hirdetésben vállalt kötelezettségeik ellenére nem mindig a „legolcsóbb” vagy „legjobb” ajánlatot kínálják fel megkötésre. Ez azért lehetséges, mert bár azt sugallják, valamennyi biztosítási árat feldolgozzák, de rendszerükbe mégsem építenek be minden ajánlatot” – mondja az ügyvéd.
Korábban az Union Biztosító is ugyanerre hívta fel a figyelmet.
Az ügyvéd beadványában arra hívja fel a Versenyhivatal figyelmét, hogy a legtöbb biztosítási alkuszcég által működtetett portálok hirdetéseinek azon állításai, hogy „garantálják a piacon létező legolcsóbb ajánlatot” nem csak félrevezetőek, de megtévesztik a fogyasztót és károsan befolyásolják a piaci versenyt is.
Az online biztosítások árait áttekintve úgy tűnik, hogy főleg a vidéken élő ügyfelek számíthatnak rá, hogy több ezer forinttal kedvezőbb ajánlatot is találhatnak. Ezért érdemes ellenőrizni az árakat közvetlenül a biztosítók által üzemeltetett site-okon is. Ha valaki kedvezőbb ajánlatot talál, kösse meg azt és vonja vissza korábbi ajánlatát. Ez a kötés időpontjától számított 15 napon belül minden további nélkül megtehető.