Semmi kétség hamarosan bemutatkozik a Dacia új szabadiő-autója, a Duster. Ezen a néven épített autóval nevez a francia jégautós bajnokságba Alain Prost, aki közleményében elmondta nagyon örül, hogy részt vehet az új modell népszerűsítésében. De milyen új modell? Hivatalosan ugyanis még nem létezik a Duster, eddig csak tanulmányként láttuk. Természetesen kémfotókról már ismerjük.

Az Andros kupán rajthoz álló versenyautót a Renault Sport építette. Látványra követi a széria Duster formáját, de természetesen a külső csupán egy üvegszálas héj. Alatta egyedi csőváz lapul.

Mind a négy kerék kormányzott
Mind a négy kerék kormányzott

Mind a négy kerék kormányzott

Mind a négykerék kormányzott


A Duster motorja 3,0 literes benzines 350 lóerővel és 360 Nm nyomatékkal. A hátulra középre beépített V6-os motor tökéletes súlyelosztást eredményez a könnyű, 950 kilós járműnél. Ami igazán érdekessé teszi a jégversenyzésre épített Daciát, nem a négykerék-hajtás, hanem hogy mind a négy kereke kormányzott.

Alain Prosttal nemigen nyúlhatnak mellé a Daciánál, hiszen az utóbbi öt évben mindig az első háromban végzett a 2000 óta létező Andros kupában, kétszer pedig a bajnoki címet is megszerezte. Eddig Toyotával indult. Az idei bajnokság december 5-én kezdődik és hét futamot követően január végén zárul. A kétnapos verseny érdekessége, hogy a kiosztott pontok mindössze 20 százalékát lehet a futamon megszerezni, a többihez az első napon tartott időmérőkön juthatnak  a résztvevők.

A versenyautóról szóló közlemény annyit elárul a széria Dusterről, hogy négykerék-hajtású modell és 2010-ben kezdik meg a forgalmazását.

Nem ez az első modern Dacia-versenyautó, korábban a ralival is kacérkodott a márka. A Logan S2000 azonban végül nem állt rajthoz. A 270 lovas járgány helyett egy 87 lóerős valami született. Videó kicsit lejjebb!

Videó a jeges versenyről: