Az eddig a Golf GTI-ben alkalmazott motort újabb két modellbe szereli be a Volkswagen. Ezentúl a Scirocco és az Eos típusok is elérhetőek lesznek a 2,0 literes turbómotorral.
Eddig is volt ilyen motor a modellek kínálatában, de 200 lóerővel, az új pedig 210 lovas. Amellett azonban, hogy erősebb az új variáns, a Sciroccónál öt az Eosnál kilenc százalékkal kevesebbet fogyaszt. Ez az előbbi esetében 7,4, utóbbinál 7,2 liter benzint jelent száz kilométerenként.
A motor egyébként különösen kényelmes vezetést tesz lehetővé, normál vezetésnél nem kell túl sűrűn a váltókarhoz nyúlni, hiszen a 280 newtonméteres maximális nyomatékát 1700 és 5000-es fordulatszám között végig hozza. Dinamikában a kisebb tömegből adódóan a Scirocco a jobb, 6,9 alatt eléri a százas tempót, a kabriónak ehhez 7,8 másodperc kell, a végsebességben hasonlóan alakul a meccs 240 vs. 236 km/óra.
Az új motorhoz alapkivitelben hatfokozatú manuális váltó jár, de felárért duplakuplungos automata is kérhető.