Az AMG azt tervezi, hogy három éven belül dízelmotoros járművet mutat be – árulta el Volker Mornhinweg, a Mercedes-Benz nagy teljesítményű járműveiért felelős leányvállatának vezetője. Nem új ötlet ez, hiszen már 2008 elején felvetődött, de a Daimler vezetése csak nemrég járult hozzá.
Az autó amellett, hogy hangsúlyozza az AMG-modellekre jellemző kiemelkedő sportosságot, kiemelten takarékos üzemeltetést nyújt. Éppen ezért bár az S-osztálynak van dízel változata, AMG-ként csak benzinesként létezik majd ahogy a CL is.
A dízel AMG ezért várhatóan a C-osztályból épül majd, ahol a jármű kisebb tömege is segít alacsonyan tartani a fogyasztást, ugyanakkor egy V8-as benzineshez mért visszafogottabb teljesítmény is elég lehet a jó menetteljesítmény eléréséhez.
Nem ez lesz az AMG első dízel autója, 2002-ben már megpróbálkoztak a C30 CDI AMG-vel. A sorozatgyártásban 197 lóerős motor a sportváltozatban 231 lóerőt tudott. Ezzel 6,8 másodperc alatt gyorsította 100-ra az autót. Mindamellett, hogy az autó akár 250 km/órával is képes volt haladni, az átlagfogyasztása 7,6 liter volt. A vevőket viszont nem érdekelte. Sima bukást jegyzett a német vállalat.
Ugyanakkor nemcsak a dízeltechnológia felé nyit az AMG, de az már eldöntött tény, a cég első önálló modellje, az SLS – amely szimplán Mercedesként nem kapható – megépül elektromos hajtással is. Vagyis az AMG jövője nem pusztán a benzin körül forog.