Egy több mint tíz éves, sok ráncfelvarráson, sőt, egy vezetéknév-váltáson is átesett modellből indulva sokat ki lehet hozni egy nemzetközi sajtóbemutatóból. Ha azt nézzük, hogy ezt az autót szinte kizárólag nők használják, és szinte csak arra, hogy bevásároljanak és a gyerekeket iskolából edzésre szállítsák, adja magát valami nőies környezet a show-hoz. Mondjuk valami divat-performance-izé, a Ma Európai Nőjének, Már Ahogy A Koreai-Amerikai Márka Ezt Elképzeli.

Wayne Brannon, a Chevrolet Europe feje
Mint egy gyomor belsejében

Mint egy gyomor belsejében

Mint egy gyomor belsejében


A Chevrolet a maga idejében csinosnak és frissnek számító, mára viszont már-már unalmasnak is mondható kisautót sokkal karakteresebbre, sarkosabbra, agresszívabbra álmodta meg. Teawan Kim, a vezető formatervező tiszta, cicomamentes formát tervezett a kisautónak. Majd jött Mischa Woeste és az egész koncepcióból semmi sem maradt.

A berlini divattervező ruhakölteményeinek egészen fogyaszthatónak tűnnek – nem úgy az általa átfazonírozott autó. A Smeilinener márka tervezője valami olyat alkotott, amit tényleg csak a szakavatott (értsd: a hétköznapi valóságtól teljesen elrugaszkodott esztéta) szemek értékelnek.

A Chevrolet hivatalos magyarázata a zűrzavarra – a sajtóközlemény
Hogyan is lehetne méltóbban ünnepelni Európa legjobb kreatívjait, mint hogy felkérjük a földrész egyik legprogresszívebb divatmárkáját egy stílusosan egyedi autó létrehozására?
Mischa és teremtménye

Mischa és teremtménye

Mischa és teremtménye


Mischa Woeste kapta a Chevrolet megbízását: mutassa be az új Spark miniautó karosszériájának külsején és belsején azt a markáns designt, amelyről híres a Smeilinener márka. „Akárcsak a legjobb modelleknek, a Sparknak is megvan az alakja és a magabiztossága, hogy hordja a legmerészebb ruhákat,” mondta Mischa Woeste. „Micsoda lehetőség felöltöztetni egy autót és az utasait! Nagyon élveztem kétféle design-világ összeolvadását, amikor a Sparkon alkalmazhattam a divatszakmában használt vonalakat és anyagokat”.

A rendezvény plakátja

A rendezvény plakátja

A rendezvény plakátja


A Berlini Divathéten bemutatott saját 2010-es kollekciójából inspirációt merítve Mischa megragadta a design azon kulcselemeit, amelyeket az autó küllemére és enteriőrjére alkalmazhatnak. A divat világából származik a fejét a fényszóró felé nyújtó kecses flamingó a vezető ajtaján, de láthatók sárkányok, halak és pillangók is a karosszérián, míg a tetőt afrikai törzsi motívumok díszítik – mindez ragyogó neonszínekben, ahogy a Vive La Fete Collection esetében is.

Ám úgy istenigazából az autó belsejében engedte szabadon alkotókészségét Mischa: egymásba átfutó színek, mintázatok és designelemek teremtenek olyan hangulatot, mintha begubóztunk volna az autóban. Narancsszínű vászon burkolja be az utasteret, nyílással az öt utas fejének és a kormánykeréknek. E nyílások körül kézzel hímzett elemek és minőségi szövetnyomatok vannak Mischa kollekciójából, úgyhogy akárki ül be, tetőtől talpig Smeilinenerbe öltözött.

Progresszív dizájn, akármi is az

Progresszív dizájn, akármi is az

Progresszív dizájn, akármi is az


„Az egyre népszerűbb miniautók sikerének titka a stílus. Mischa Woeste ma meggyújtotta a  Chevrolet „Divat Szikráját”. A gyönyörű formavilág és a díszítések sokszínűsége kiemelik a Spark lényegét; a szórakoztatást, a divatot és a funkcionalitást,” – mondta Wayne Brannon, a Chevrolet Europe elnöke.

2009. október 29-én este ez az autó van jelen a színpadon, amikor a Chevrolet átadja az európai pályázatok díjait a különböző kategóriákban, elismerve és megjutalmazva ezzel a hallgatók kiemelkedő alkotókészségét.

2010 elején mutatkozik be Európában az új Chevrolet Spark és a 2010-es Smeilinener Vive La Fete Collectio. A tetszetős Spark egy sportos háromajtós autó külsejével rendelkezik, miközben valójában egy praktikus ötajtós, rejtett hátsó kilincsekkel. Kompakt méretei és derűs, szögletes megjelenése a városi élet eszményi társává teszi.

Az új Spark árlistája a piaci bevezetés előtt kerül nyilvánosságra.

a videó a hirdetés után indul

Reklámvideó a Sparkról, hogy valamit azért lássunk belőle

A külső matricázás még ép ésszel is feldolgozható; bár egy nonfiguratív divatos tetkó matrica egy pillanat alatt hazavág egy négyes Golfot, ez tényleg egészen ötletesnek tűnt. És tetszett. Egészen az ajtónyitásig. Ugyanis abban a szent pillanatban beugrott a falusi kiskocsmák ajtaján, a legyek távoltartására elhelyezett lehetetlen színű műanyag csíkfüggönyt. Igen, ez lógott az ablakban, bár műanyag helyett szaténból.

A divat nem racionális dolog

A divat nem racionális dolog

A divat nem racionális dolog


A belső tér sem volt szokványos, és bár a legújabb Spark egyik sajátossága, hogy mindenütt akad egy rekesz, amibe rágótól a nagy üveg ásványvízig befér valami, mindebből semmi sem látszott.

Az ablakok vonalában egy rózsaszín kárpit futott végig, mint egy téli takaró, a modellek pedig egy kis lyukon mosolyogtak ki a fényképezőgépeknek.

Az értetlenséget és a döbbenetet takargatva fogyott a lazac, a pezsgő és a bor, végül a show csúcspontjának sznt koncert egészen felderítette a közönséget. A német No. 1, Marit Larsen egy tini szemtelenségével válaszolt a műsorvezető kérdéseire, majd egy szűz lányként dalolt a színpadon, sok-sok tátott szájat eredményezve.

Young? Creative? Chevrolet! Vagy mi.
A bemutatón adták át Berlinben a Young? Creative? Chevrolet! pályázat díjait is, ahol három magyar lány sikereinek is örülhettünk. Öt kategóriában versenyeztették a fiatalokat: divat, fotó, videó, zene és dizájn.
Aranykeresztek feketén, voltaképp nem is rossz

Aranykeresztek feketén, voltaképp nem is rossz

Deszkák?


A divat kategóriában a győztes abban a megtiszteltetésben részesült, hogy az általa elképzelt ruhát az est hostessei is viselték. (Lehetetlen megmondani, hogy eredetileg is így válogatták-e a lányokat az eseményre, de az biztos, hogy a ruha mindegyikből egy deszkát varázsolt.)

A pályázatra elkészült fotók kifejezetten ötletesek voltak, a zenénél már viszont csak két helyezést osztottak ki. A videó kategória ezüstérmese egy bécsi lány lett, bár a meghívottak között csak döbbenetet váltott ki filmje.

A magyar dizájnercsapat

A magyar dizájnercsapat

A magyar dizájnercsapat


A dizájn kategória elbírálása is megosztotta a közvéleményt, hiszen a mi lányaink a második helyre csúsztak hűtőmágnesesükkel. A magyar csapat tagjai a Nyugat-magyarországi Egyetemen tanulnak, építésznek illetve formatervezőnek tanulnak Sopronban, sőt, nagyon jó barátnők, így pár nap alatt összedobták az ötletet.

Bár a kiírásban egy kiállításra kellett elkészíteni egy Chevrolet interaktív dizájnját, melyet a tetszőlegesen felpakolható darabolt Chevi logo a végletekig kimerített, a zsűri mégis egy belga, már-már sufnituningra hajazó festést választott.

Hűtőmágnesek Chevrolet-mintára

Hűtőmágnesek Chevrolet-mintára

Hűtőmágnesek Chevrolet-mintára


Sebaj, a soproni lányok már attól is nagyon boldogok voltak, hogy a hazai mezőnyből egyáltalán bejutottak a nemzetközi döntőbe. Nagyon profin állták a sarat, hiszen úgy tűnt, a nemzetközi és a német sajtó is megvette az ötletüket, sorra adták az interjúkat és szerényen pózoltak a villogó vakuknak. A Chevrolet jövőre is meghirdette a pályázatot, melyre a magyar vezetőség minden eddiginél több munkát vár, így talán, 2010-ben egy aranyérem is hazánkba repül!

Szerencsére néhány hónap múlva nem a Berlinben bemutatott dizájnnal kerül a szalonokba a Spark, ami állítólag minden eddiginél biztonságosabb, kihasználhatóbb és olcsóbb lesz. Persze ahhoz képest, hogy mennyi minden lesz benne: „Azt akartuk, hogy minél többet kapjon pénzéért a Spark vásárlója”, hangsúlyozta Jack Keaton főmérnök. „Büszkék vagyunk pontos illesztéseire és jó kidolgozására. Bőséges a biztonsági felszerelés, ami pedig a legfontosabb, könnyű és élvezetes vezetni a Sparkot.” Nos, kíváncsian várjuk a tesztautót.