Finom munka
Kívülről nem találni az előző változathoz képest semmi drámai változást a kocsi formáján, a sminkesek finoman bántak a szerszámokkal. Pedig elöl megváltozott a lökhárító alakja, valamint a hűtőmaszk is, mégis leghamarabb az elköltöztetett ködlámpák buktatják le a megújult 207-est. Odabent is hasonlóan szolid a változás, itt a burkolatok mellett néhány kezelőszerv szépült meg.
Valamelyest felnőttebbnek látszik a műszerfal is, ami leginkább a műszereket körbeölelő krómkeretnek köszönhető. A műszerek számlapjainak elvarázsolt dőlésszöge megszokható ugyan, de jobb lenne, ha nem a világűrből lennének a legjobban leolvashatóak.
Mozgóképen így fest a megújult 207-es:
Elcserélt kezelőszervek
A CD-s autórádiók tekergethető hangerőszabályzó gombját én visszasírom, nem értem, miért kellett áttérni a fel-le nyomogatható kapcsolókra. Nemcsak a Peugeot-nál, hanem a többi márkánál is egyre gyakoribb ez az átállás. Pláne, hogy a 207-es – amúgy a csatornák között elképesztően gyorsan váltogató – egységének közepén van is egy szép, krómozott tekerőgomb. Persze ezzel meg a menük mélyén lehet kotorászni, ahol többre mennénk a nyilas megoldással. Ki érti ezt?
Technikai újdonság az integrált bluetooth kihangosító rendszer és a komfortindex intézménye is. Mindkettő olyan apró figyelmesség, ami nélkül simán lehet boldogan élni, de mégis jó, hogy vannak. Hasonlóan a beépített légfrissítőhöz, amely garantáltan esztétikusabb – és nem utolsósorban szabályozhatóbb – mint a tükörre gyűjtött, szagos fenyőfa-kollekció.
Finom falatok
A Peugeot nagyon ért hozzá, hogyan tegye kellemessé az autóban töltött hosszabb-rövidebb időt. A fantáziátlan, szürke műanyagok helyére a gazdagon felszerelt tesztautóban csokoládébarna plasztik került, amelyekhez tökéletesen passzolnak a bőrbetétekkel feltupírozott, különleges kárpitozású ülések.
Közben a fejünk felett domborodó gigászi üvegfelületen akadály nélkül törnek át a novemberi napsugarak. Igazán sokat érő érzés ez így a tél közeledtével.
Telerámolt csomagtartóval a felnyitható hátsó ablaknak vehetjük nagy hasznát. Így nem kell az egész hátsó ajtót felnyitni, ha még valamivel kiegészítenénk az úti batyut, hanem elég csak az üveget felhajtani.
Parkolóban is jól jöhet, ha már nincs elegendő hely a teljes ajtónyitáshoz vagy a bepakoláshoz. Kár, hogy nem jár már a fapados változathoz is.
Étvágytalan
Az 1,6 literes, 109 lovas dízellel már többször találkoztunk, így nem okozott túl nagy meglepetést. A 207-es SW-nél nagyobb, nehezebb kasztnival is jól elboldogul, így itt is szépen helytállt. Bár a hangja itt mintha leheletnyit élénkebb lenne, mint más autókban. Étvágyával nincs baj, a gyár által megadott hatliteres városi fogyasztást nem lehetetlen feladat teljesíteni.
Sajnos az ötfokozatú, manuális váltó szintén régi ismerős, és ezúttal sem örültünk felhőtlenül a felbukkanásának. A hatfokozatú annyival kellemesebb, pontosabb partner, hogy szívünk szerint minden Peugeot-ba olyat tetetnénk, az ötös helyére, ha rajtunk múlna. Ne csak az autóban ücsörgés legyen élmény, hanem a vezetése is.
Biztonság |
207-est legutóbb 2006-ban törtek össze az EuroNCAP tesztlaborjában. Az autó már a frissítés előtt is jelesre vizsgázott, a harmincöt pontos végeredmény öt csillagot hozott a konyhára.
Frontális ütközésnél a műszerfal egyes elemei jelentettek potenciális veszélyforrást a vezető oldalán, más kritizálnivalót nem találtak a szakemberek. Gyermekvédelme négycsillagos lett, itt a szokásos jelölési mizéria miatt vesztett néhány pontot a népszerű Peugeot-modell. |
Összehasonlító teszt a láthatáron
Ha szeretné tudni, hogy milyenek a 207 SW konkurensei, már nem kell sokáig várni. Hamarosan a Škoda Fabia és a Renault Clio kombi változatával méri majd össze tudását az oroszlános kis kombi.
Műszaki adatok -Peugeot 207 SW Outdoor 1.6 HDi Premium | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (cm3) | 1560 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 80(110)/4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 240-260/1750 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 10,9 |
Végsebesség (km/h) | 188 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 6,2 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 4,3 |
Vegyes (l/100 km) | 5 |
CO2-kibocsátás (g/km) | 130 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4149/1720/1555 |
Tengelytáv (mm) | 2540 |
Csomagtér (liter) | 405 |
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) | 1431/352 |
Üzemanyagtank-kapacitás (liter) | 50 |
Gumiméret | 195/55 R16 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 5 199 000 (akcióban 4 799 000) |
A szériafelszereltség fontosabb tételei |
|
Pontszám (max. 10) | 7,5 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|