Januártól jön a megújult Opel Corsa. Nem meglepő, hiszen a német kisautót 2006-ben mutatták be. Csakhogy külsőleg nem frissül fel az autó, ugyanúgy néz ki, mint eddig, ellenben a komplett motorpalettát átalakították, javítottak a futóművön, újrahangolták a kormányzást.
A változásoknak köszönhetően nemcsak jobb teljesítmény, alacsonyabb fogyasztás, de nagyobb kényelem, jobb kezelhetőség és izgalmasabb vezetési tulajdonságok várják a vevőket. Megmondjuk, hogy igaz-e, ha kipróbáltuk a kocsit!
A benzines motorok mindegyike teljesíti immár az Euro 5-ös emissziós normát. Az összes motort átdolgozták a nagyobb nyomaték érdekében, ugyanakkor fogyasztásuk csökkent, akár 13 százalékkal is. Többek között az új olajpumpának és a termosztát vezérlésének átalakításával javítottak a fogyasztáson.
Az 1,0 literes motor 60 helyett 65 lóerős, miközben a korábbi 80 lóerős 1,2-est két variáns, egy 70 és egy 85 lovas váltja. Igazi újdonság a 100 lóerős, 1,4 literes szívómotor megjelenése. Bár átlagosan csak 5,5 litert fogyaszt, 11,9 másodperc alatt gyorsítja 100-ra a kis Opelt, végsebessége pedig 180 km/óra.
Arról már korábban beszámoltunk, hogy a Corsa ecoFLEX átalakításával megszületett a legtakarékosabb Opel, ugyanakkor más újdonság is van dízelfronton.
Az új turbófeltöltőnek és az átalakított befecskendezésnek is köszönhetően az 1,7 literes variáns 125 helyett 130 lóerős, miközben nyomatéka 280-ról 300 Nm-re emelkedett. Így miközben a fogyasztása csökkent, gyorsulása 0,4-et fejlődve 9,5 másodpercre javult. Csúcssebessége 195 helyett 200 km/óra.
Az itt felsorolt motorok a teljes palettára vonatkoznak, az importőrök ebből szemezgethetnek
Születtek olyan változatok is, amelyek az adószabályokra válaszolnak, ilyen például a 87 lóerős 1,4-es motor, amely Németországban kedvezőbb besorolású, mint erősebb társa, nálunk aligha lesz.
Mindegyik Corsába továbbfejlesztett elektronikus szervokormány kerül, amely jobb visszajelzést ad, mint korábban, határozattabban tér vissza kanyar után egyenesbe, illetve jobban határolható középérzést generál. Mindegyik modell (kivéve OPC) esetében a korábbitól eltérő futóművel találkozunk, ennek nyomán javult a Corsa irányíthatósága, ugyanakkor a comfort futóművel szerelt variánsok még kényelmesebbek, a lengéscsillapítók, rugók, stabilizátorok átalakítása nyomán.
Korábban a Corsánál kétféle sebességváltót alkalmaztak, egy rövidebb és egy nyújtottabb áttételűt. A benzinmotorok sportosságának, illetve teljesítménye kihasználásához a rövidet alkalmazták, míg a dízelek takarékosságát a hosszabbal fokozták. Csakhogy most, hogy a benzines motorok nyomatékosabbak, egyes változatoknál a hosszabb váltót szerelik be.
Az új modellek már rendelhetők, decemberben kezdődik a gyártásuk, február környékén jelenhetnek meg hazánkban.
Változások a benzines kínálatban:
JELENLEGI CORSA
|
ÚJ CORSA – 2010. JAN.
|
|||
BENZINES
|
Átlagfogyasztás (l/100 km) és CO2 -kibocsátás (g/km)
|
BENZINES
|
Átlagfogyasztás (l/100 km) és CO2 -kibocsátás (g/km)
|
|
1,0 l 60 LE/88 Nm (CR*)
|
5,6/134
|
1,0 l 65 LE/90 Nm (CR)
|
5,0/117
|
|
1,2 l 70 LE/115 Nm (WR)
|
5,3/124
|
|||
1,2 l 80 LE/110 Nm (WR*)
|
5,8/139 (MT)
5,7/137 (MTA) |
1,2 l 85 LE/115 Nm (WR)
|
5,3/124 (MT)
5,1/119 (MTA) |
|
1,2 l 80 LE/110 Nm (CR*)
|
6,1/146
|
|||
1,4 l 87 LE/130 Nm (WR)
|
5,3/125
|
|||
1,4 l 87 LE/130 Nm (CR)
|
5,5/129
|
|||
1,4 l 90 LE/125 Nm (WR)
|
5,8/139
|
|||
1,4 l 90 LE/125 Nm (CR)
|
6,1/146 (MT)
6,5/154 (3d.-AT) 6,6/158 (5d.- AT) |
1,4 l 100 LE/130 Nm (CR)
|
5,5/129 (MT)
5,7/134 (3d.- AT) 5,9/138 (5d.- AT) |
|
1,6 l Turbo 150 LE/210 Nm
|
7,9/189
|
1,6 l Turbo 150 LE/210 Nm
|
7,3/171
|
|
1,6 l Turbo 192 LE/230 Nm
|
7,9/190
|
1,6 l Turbo 192 LE/230 Nm
|
7,3/172
|
WR: Hosszabb áttétel Ratio – CR: Rövidebb áttétel –
MT/AT: Manuális/automata váltó
MTA: Easytronic automatizált, manuális váltó
3d – 3-ajtós, 5d – 5-ajtós
A dízel kínálat áttekintése:
1.3 CDTI ecoFLEX
|
1.3 CDTI
|
1.3 CDTI
|
1.7 CDTI
|
|
Teljesítmény (kW/LE)
|
70/95
|
55/75
|
66/90
|
96/130
|
Nyomaték (Nm)
|
190
|
170
|
200
|
300
|
Sebességváltó
|
MT5
|
MT5
|
MT6
|
MT6
|
Átlagfogyasztás (l/100 km)
|
3,7
|
4,3
|
4,9
|
4,5
|
CO2 (g/km)
|
98/99*
|
114
|
129
|
118/119*
|
*3-ajtós/5-ajtós