Hat éve nincs igazi szuperautója a Ferrarinak, de nem maradnak álomautó nélkül a mostani gyerekek sem. Az olasz autógyár már dolgozik az Enzo utódján. Az F70 kódjelű autót a 2007-es Millechili tanulmány nyomán fejlesztik. Ez lesz a Ferrari eddigi legdurvább utcai autója.

A Millechilit az Enzo 660 lóerős motorjával szerelték, de olyan menetteljesítményre volt képes, mintha az Enzo 800 lóerős lenne, hiszen 365 kilogrammal könnyebb volt.. Az F70 nemcsak gyorsabb lesz, mint az Enzo, de kisebb, könnyebb és takarékosabb is.

670-608 lóerős turbómotorral
400 darab készült az Enzóból

400 darab készült az Enzóból

400 darab készült az Enzóból


A McLaren nemrég bemutatott sportkocsija, az MP4-12C karbon vázra épül, és hasonlón dolgozik a Ferrari is. Ugyanakkor a Forma-1-ben alkalmazott ultrakönnyű műanyag a karosszériaelemeknél és az utastér kialakításánál is feltűnik majd.

Minderre azért van szükség, mert a Ferrari ugyan tudna erősebb motort gyártani, de csökkentenie kell járművei fogyasztását. A cég azt tervezi, hogy 2012-re modelljei 40 százalékkal kevesebb CO2-t engednek a levegőbe. Ahhoz viszont, hogy kisebb teljesítménnyel is elég gyors legyen az F70, le kell faragni a tömegét.

V8-as turbó volt az F40

V8-as turbó volt az F40

V8-as turbó volt az F40


Ez azonban persze nem elég önmagában, ezért az Enzóban használt V12-es helyett az új járgányba V8-as turbómotor kerül, de alkalmazzák a közvetlen üzemanyag-befecskendezését is. A motorteljesítmény várhatóan csak kicsit lesz magasabb (670-680 LE), mint az Enzónál, de a kisebb tömeg miatt így is jobban megy majd. A várakozások szerint 3 másodperc alatt eléri a 100 km/órát, végsebessége pedig 370 km/óra lehet.

Természetesen csak limitált darabszámban kerül piacra az új über-Ferrari, így nem kell meglepődni 6-800 ezer eurós (180-215 millió forint) áron sem. Bemutatkozása 2012-ben várható.

Szuper Ferrarik:
520 lóerős volt az F50

520 lóerős volt az F50

520 lóerős volt az F50


Hosszú ideje létezik szuperautó a Ferrari kínálatában, a sort 1987-ben az F40 kezdte, amit 1995-ben követett az F50, majd 2002-ben érkezett az Enzo (kódjele F60).

„A gyár exkluzív 349 darabból álló sorozatként hirdette az Enzót. Mivel azonban túl sok hírességet bántottak meg, engedtek a nyomásnak, és +50 darabbal megtoldották a szériát. Így lett 399 db a jelenlegi autók száma. Pontosabban 399+1. Az utolsót, a 400-as alvázszámút II. János Pál kapta” – derül ki a Ferrari Enzo tesztünkből