Egyenesbe jöhet a Ladákat gyártó AvtoVAZ, megállapodás született ugyanis a cég megmentéséről. Oroszország több milliárdnyi készpénzzel, míg a Renault szakértelmével segít: a francia gyár 240 millió euró értékű felszerelést és technológiát biztosít, hogy a gyár új modelleket építhessen a Logan padlólemezére.

A Renault 25 százalékos tulajdonosa az AvtoVAZ-nak, 2008-ban egymilliárd dollárt fizetett a részvénypakettért. Abban is segít a francia gyár, hogy Oroszország legnagyobb autógyára új modellel válthassa le aktuális belépőmodelljét, a klasszikus 2105-ös Ladát. Növelnék a gyártási kapacitást is, az idei 400 ezerről 2015-re 900 ezer darabra futtatnák fel a termelést.

Hónapokig tartottak a Renault és Oroszország közötti egyeztetések a gyár jövőjéről, amelynek kétmilliárd dollárnyi rövidtávú kölcsönt kellene törlesztenie. A megállapodás értelmében az orosz kormány 25-ről 75 milliárd rubelre növeli a támogatást, eltüntetve az adósságot és biztosítva a gyár rövidtávú készpénzszükségletét.

Jelentős megtakarítást hoz a létszámcsökkentés is, a szamarai regionális kormány ugyanis vállalta, hogy állja annak a 14 600 embernek a fizetését, akiket más AvtoVAZ divízióknál helyeznek el. Közel százezer embert alkalmaz egyébként a gyár, a politikusok ezért attól tartanak, hogy szociális problémákat okozna, ha tömeges elbocsátásra kerülne sor.