1995-ben állt elő utoljára új modellel az MG, akkor mutatkozott be a nagyközönségnek az MGF sportkocsi. Azóta 14 év telt el, a márka háza táján pedig sok változás történt. Nagy-Britanniából Kínába költöztek például a gyártási jogok, immár a SAIC gyártja az MG-emblémás modelleket, de ez volt az ára annak, hogy ne tűnjön el a süllyesztőben a nagy múltú márka.
A négyajtós, ferdehátú MG6-tal tért vissza a márka a porondra, a Guangzhoui Autószalonon leleplezett modell gyakorlatilag nem okozott meglepetést a nagyközönségnek. Merthogy a SAIC már az áprilisi Sanghaji Autószalonon kiállította az autót, és ugyan akkor még csak tanulmánynak nevezte, nyílt titok volt, hogy a szériaváltozat alig fog különbözni tőle.
Ahogy a
Idővel megindulhat az export is, merthogy a SAIC nagy-britanniai központjában tervezett modellt úgy rakták össze, hogy az európai és amerikai biztonsági előírásoknak is megfeleljen. Motorból helyi fejlesztésűeket kínálnak hozzá, a normál feltöltésű 1,8-as teljesítménye 133 lóerő, míg a turbós kivitel 160 lóerőt tud. Az erőátvitelről ötfokozatú automata váltó gondoskodik.