Hivatalosan is bemutatkozott a korábban beharangozott Renault Twingo Gordini RS. Műszakilag megegyezik a Twingo RS-sel, de annál látványosabb és jobban felszerelt. A francia gyár sportrészlege a RenaultSport dolgozta át a járgányt.

Ahogy a korábbi Gordini-modellek, ez is különleges kék színben pompázik és nem hiányzik a karosszérián végigfutó két fehér csík sem. Ugyanakkor szintén fehérrel díszítik a lökhárítók házait, a visszapillantókat és a hátsó szárnyat is. Ugyanakkor a 17 colos felnik fekete vagy Gordini-kék díszítéssel gazdagodnak.

Maradt a 133 lóerős motor
Gordini, tehát kék fehér csíkokkal

Gordini, tehát kék fehér csíkokkal

Gordini, tehát kék fehér csíkokkal


Belül is folytatódik a Gordini-átalakítás, ennek során kék-fekete színű, nagyobb oldaltartású sportülések kerülnek a Twingóba. Hasonló színű összeállítás tűnik fel az ajtókon és a kormányon is, utóbbin a kívül látott két fehér csík is visszaköszön. Ugyanakkor a fehér hátterű műszerfalon kék fordulatszámmérő mutatja a legfontosabb információt a versenyszelleműeknek.

Az aprócska Renault-ba 1,6-os benzinmotor kerül, teljesítménye 133 LE, maximális nyomatéka 160 Nm. Ezzel 8,7 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 201 km/óra.

Sok apró díszítéssel

Sok apró díszítéssel

Sok apró díszítéssel


Amédée Gordini 1899-ben született egy évvel azután, hogy elkészült az első Renault. Azután, hogy együléses versenyautókon dolgozott szerelőként, az általa átépített Renault R8-asok megszerezték az 1., a 3., a 4. és az 5. helyet az 1964-es Korzika-ralin, elindítva ezzel egy sikersorozatot. Gordini több mint 200 000 Renault-t alakított át.

Az olasz születésű autóversenyző nevével eddig többek között a Renault 5 Alpine Turbo, Renault 8, Renault 12 modellekből és legutóbb a 2004-ben a Clióból készült Gordini változat.