A magyar piacon januártól forgalomba kerülő új Chevrolet Spark sem kerülhette el a törés-zúzást, a kisautó átesett az EuroNCAP biztonsági tesztjén – a Chevy nem sziporkázott, de az eredmény erős „négyes fölé”.
Az első vezetői és utaslégzsákkal is felszerelt járgány frontális ütköztetésénél az utastér ép maradt, de a tesztbábuk mellkasa a kívánatosnál jóval nagyobb terhelést kapott, ezért pontlevonás járt, ahogy azért is, hogy mind a vezető, mind az utas lábaira sérülésveszélyt jelentett a műszerfal.
A korlátos oldalirányú teszten a maximális pontot szerezte, és a keményebb oszlopos teszten is megfelelőnek minősítették a tesztbábu mellkasának védelmét. A Sparkban egyébként az oldalsó fej- és testlégzsák is alapfelszerelés. Az ostorcsapásos nyaksérülések ellen a fejtámla „épp elégséges” védelmet nyújt. A felnőtt utasok biztonságára a Spark összesen 81 százalékot kapott.
A kisautó mind a másfél, mind a hároméves gyermeket szimuláló bábu esetén jól teljesített, a kicsiket biztonságban lehet tudni a Sparkban. Az anyósülésre hátrafelé néző gyermekülés is szerelhető, és a bekapcsolva hagyott utasoldali frontlégzsák veszélyére is megfelelő figyelmeztetés látható, de a biztonsági eszköz állapotjelzését nem találták kielégítőnek az EuroNCAP szakemberei, így ezért pontlevonás járt. A gyermekbiztonságra 78 százalékot gyűjtött a kis Chevy.
Míg a lökhárító megfelelő puhasággal előzheti meg a komolyabb lábsérüléseket egy gázolás esetén, a motorháztető széle és teljes felülete is gyenge minősítést kapott csak a fejsérülések kockázatát illetően. Gyalogosvédelem: 43 százalék.
Bár az autóban szériafelszerelés az első és a hátsó biztonságiöv-emlékezetető is, hiányzik a sebességkorlátozó automatika és jelenleg egyetlen verzióban sem elérhető az elektronikus menetstabilizáló (ESC) sem. Az utóbbi hiányosság automatikusan kizárta a Sparkot az ötcsillagos minősítésből, de a Chevrolet jelezte, hogy 2010 folyamán némelyik variánsban már ott lesz az ESC. A biztonsági eszközökre csak 43 százalékot ítéltek meg a Sparknak.
Chevrolet Spark | |
Felnőttutas-biztonság | 81 % |
Gyermekutas-biztonság | 78 % |
Gyalogosvédelem | 43 % |
Biztonsági segédeszközök | 43 % |
Összeredmény | * * * * |
A Chevy töréstesztje