Jól szerepelt az EuroNCAP-nál a Citroën DS3, a prémiumszegmensbe pozícionált modell könnyedén hozta az öt csillagot. Frontális ütközésnél stabil maradt az utascella, a bábukra aggatott szenzorok adatai szerint mind a sofőr, mint az utas esetében megfelelő a lábak és a comb védelme, függetlenül az üléspozíciótól.
Maximális pontszámot gyűjtött az autó a korlátos teszten, a valamivel kíméletlenebb oszlopos vizsgálatnál viszont találtak gyenge pontokat a szakemberek. Ilyenkor nagy terhelés éri a mellkast, hátsó ütközés esetén pedig csak átlagos az ostorcsapás-sérülések elleni védelem.
A gyerekvédelem tesztelésénél mindkét bábut arccal előrefelé ültették be, frontális és oldalütközésnél is minimális volt a fejek elmozdulása. Kikapcsolható az utasoldali légzsák, bár kritikaként elhangzott, hogy a sofőroldalon elhelyezett instrukciók nem teljesen egyértelműek, nem tüntették fel ugyanis a figyelmeztetést minden európai nyelven.
Nem túl kíméletes a gyalogosokkal az egyterű, a motorháztető keménysége nem ért pontot, de a lökhárító lábvédelmét dicsérték. Szériafelszereltség az ESP és a sebességkorlátozó, ez 83 százalékot ért.
Citroën DS3 | |
Felnőttutas-biztonság | 87% |
Gyermekutas-biztonság | 71% |
Gyalogosvédelem | 35% |
Biztonsági segédeszközök | 83% |
Összeredmény | * * * * * |
Így törik a DS3