Ma is folytatódott a Forma-1-esek ifjú tehetségeknek szánt tesztje a spanyolországi Jerezben. A leggyorsabb a mclarenes Gary Paffett volt, egyedül ő tudta 1:19 alá szorítani a köridőt – az eredmény persze nem meglepő, hiszen az angol a mezőny egyik legjobb autójával és a többiekét jelentősen meghaladó F1-es tapasztalattal érte el azt. A wokingiak – és mások is – készülődtek 2010-re is, a teli tankos futamok szimulálására nehéz autókat küldtek pályára.
A második a Williamsnél jövőre bemutatkozó GP2-bajnok, Nico Hülkenberg lett, a német ifjonc három századdal maradt el a tegnap szintén a grove-i autót vezető és a nap legjobbját teljesítő Andy Soucek eredményétől.
Ahogy tegnap, Red Bull-t vezető Brit F3-bajnok, Daniel Ricciardo ma is jól ment, sőt három tizedet javított is az előző napi legjobbján. Paul di Resta szintén erős volt, délelőtti ideje – délután már „Amerika kapitány”, Hildebrand vezette a Force Indiát – a nap végére is elég lett a negyedik helyre.
A BMW Saubernél az amerikai Rossi után ma a mexikói Esteban Gutierrez kapott lehetőséget, ő három századdal volt jobb elődjénél. Érdekesség, hogy a csapat csütörtökön a Renault-nál már tegnap tesztelt Bertrand Baguette-et ülteti az autóba.
„Nagyon örülök, hogy a Saubernél is vezethetek. Két nap tesztelés jobb,mint egy, és nagyon érdekes lesz összehasonlítani a két különböző autót, a két csapat működését” – mondta a bejelentés után a belga WSR-bajnok.
A Mercedesnél újra Mike Conway és Marcus Ericsson vezette a BGP001-est, az angol a hatodik, a svéd a hetedik idővel zárt. Őket a Ferrari-családba frissen beemelt F3-as bajnok, Jules Bianchi követte – a szerződéssel rendelkező francia ma már nem is a köridőket hajszolta, hanem hosszabb etapokat teljesített.
Renault-nál ma ülhetett autóba az eddigi GP2-es és A1GP-s karrierje során nem túl sokat mutató kínai Ho Pin Tung, aki most sem alakított túl nagyot. Míg ő délelőtt, száraz körülmények között vezetett, az ebédidőben érkező zivatar miatt a délután lassan száradó pályán körözgető brazil Lucas di Grassi így is héttizedet adott neki.
Az utolsó helyen a tavaly a Ferrari házi tesztjén körrekordot autózó Mirko Bortolotti végzett, az olasz mentségére azonban felhozható, hogy a Toro Rosso műszaki hibája miatt jelentős időt a garázsban volt kénytelen tölteni késő délelőtt. A piros zászló szintén miatta került elő ma, az ifjonc ugyanis egy véletlen gombnyomással kikapcsolta a sebességváltót, így leállt a pályán nem sokkal a teszt kezdetét követően.
Teszt, Jerez, 2010.12.02.
# | Pilóta | Csapat | Idő | Kör |
1. | G. Paffett | McLaren-Mercedes | 1:18.718 | 80 |
2. | N. Hülkenberg | Williams-Toyota | 1:19.184 | 94 |
3. | D. Ricciardo | Red Bull-Renault | 1:19.243 | 93 |
4. | P. di Resta | Force India-Mercedes | 1:19.411 | 58 |
5. | E. Gutierrez | BMW Sauber | 1:20.190 | 68 |
6. | M. Conway | Brawn/Mercedes GP | 1:20.222 | 83 |
7. | M. Ericsson | Brawn/Mercedes GP | 1:20.440 | 37 |
8. | J.R. Hildebrand | Force India-Mercedes | 1:20.517 | 50 |
9. | J. Bianchi | Ferrari | 1:20.585 | 113 |
10. | L. di Grassi | Renault | 1:20.898 | 55 |
11. | H.P. Tung | Renault | 1:21.492 | 67 |
12. | M. Bortolotti | Toro Rosso-Ferrari | 1:21.761 | 69 |