Elkészült a Mercedes-Benz E-osztály Cabriolet. A szedán a kupé és a kombi után a stuttgarti luxusautó negyedik karosszériaváltozata. Nagy meglepetés nincs, az autó a fentiek formavilágában készült, főként a kupéra hasonlít, számos elemük közös is. A jármű alaktényezője a kategória legjobbja, 0,28.
Nem változtat a Mercedes, ahogy elődje a CLK, úgy az új E Cabriolet is vászontetőt kap, 20 másodperc alatt gombnyomásra automatikusan nyílik, akár 40 km/órás sebességig a jármű mozgása közben is. Ha a kocsi kabrió állapotban van, a csomagtartó 300 literes, de a tető felcsukásakor az azt rejtő rekesz összehúzódik, így további 90 liter jut a csomagoknak.
Újdonság, hogy ezentúl a vászontető minden modell esetében hangszigetelt. Ezzel 200 km/óráig akár kihangosítóval is telefonálhat az autós minden probléma nélkül. A tető strapabíró, bátran lehet vele gépi mosóba is hajtani.
Nem ez az egyetlen különlegesség, ami még kényelmesebbé teszi az autó használatát, megjelenik az úgynevezett Aircap is. A tető nyitott állapotában használható megoldás egyetlen gombnyomásra csökkenti a turbulenciát és a zajt az utastérben. A megoldás lényege, hogy kis terelőlap nyílik fel a szélvédő felső részénél, míg a hátsó utasok mögött egy szélfogó emelkedik ki. Az így megváltozó levegőáramlat kevésbé zavarja az utasokat. A megoldás 160 km/órától használható a jármű csúcssebességétől.
Megmarad ugyanakkor az SLK-ban bevezetett Airscarf is, de továbbfejlesztve. Az elöl ülők nyakára meleget fújó megoldás ezentúl magasságban állítható, így bármelyik embernek megfelelő.
Rögtön hétféle dízel- és benzines motorral kezdődik az autó gyártása. A leggyengébb a 2,2 literes dízel 170 lóerővel, a csúcsváltozat persze V8-as, az 5,5-es motor 388 lóerős és nyomatéka is komoly 530 Nm. Ugyanakkor nem hiányoznak majd a V6-osok sem.
Az új Mercedes-Benz E-osztály Cabriolet bemutatója január elején, a Detroiti Autószalonon lesz, így a megrendelők már nyárra hozzá is juthatnak új kedvencükhöz.