A legszembetűnőbb csökkenés a havi és a teherautók számára érvényes 1 napos e matricák forgalmában tapasztalható: az elsőből 6, míg a másodikból 3 százalékkal fogyott kevesebb az év első 11 hónapjában. A felsoroltakkal szemben az éves e-matricák eladott darabszámánál stagnálás, ugyanakkor a 4 napos változatnál enyhe, egyszázalékos emelkedés figyelhető meg.
Az értékesítési adatok csökkenése mellett az ÁAK Zrt. kezelésébe tartozó autópálya-szakaszok forgalma is mintegy 3 százalékos visszaesést mutat.
A legnagyobb csökkenés a tranzitforgalom lebonyolításában kiemelt szerepet játszó M1-es autópályán figyelhető meg, amelyen 2009. január-november között 7-9 százalékkal közlekedett kevesebb jármű, mint az előző esztendőben. Az M7-es autópálya Budapest-Székesfehérvár szakaszán megközelítőleg 6 százalékos csökkenés jellemző.
Érdemes megjegyezni, hogy az újonnan átadott pályaszakaszok térségében ezzel szemben jelentős forgalomnövekedés mutatkozik: az M7-es autópálya 206-232 km-szelvényei között és az M70 autóúton közel másfélszeresére, az M0 autóút 30-41 km-szelvényei között pedig duplájára növekedett a forgalom a 2008-as adatokhoz képest. Az M0 keleti szektorában közel 40 000 jármű halad el naponta.