A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsának mai monacói ülésén számos F1-et érintő kérdésben született döntés. Az FIA átstrukturálta a sportág felügyeletét, változtatott a bíráskodáson, a pontrendszeren, valamint véglegesítette a jövő évi versenynaptárt is.
Az FIA úgy döntött, hogy ezután az általa rendezett világbajnoki sorozatok élére – így a Forma-1 élére is – egy-egy felügyelőt állít, akit az elnök, Jean Todt nevez ki, és akinek feladata az elnök tehermentesítése a bajnokság ügyeinek napi figyelemmel kísérésével és a szakágban érdekelt versenyszervezők, csapatok, nemzeti autóklubok közti kapcsolattartással. A később kijelölendő felügyelő közvetlenül az FIA elnökének vagy alelnökének felel.
A Forma-1 a felügyelőn kívül a Motorsport Világtanács tagjai közül egy úgynevezett F1-es nagykövetet is kap, aki a nagydíjakon az FIA összekötőjeként tartja majd a kapcsolatot Bernie Ecclestone-ékkal, a versenyszervezőkkel, a résztvevőkkel és az FIA vendégeivel.
A Motorsport Világtanács a Forma-1-es versenybírói rendszeren is változtatott: 2010-től az eddigi három helyett négyfősre bővül a stewardok száma, akik az eddigi gyakorlattal szemben az állandó elnöki posztot betöltő Alan Donelly helyett mindig maguk közül választják a bizottság elnökét. A négy fő közül egyet a helyi nemzeti autóklub delegál, ketten az FIA állandó stewardjai közül érkeznek, és újdonság, hogy a jövő évtől egy-egy tapasztalt expilóta is helyet kap majd.
Az FIA a mezőny 26 autósra bővülésével a 2003 óta érvényben lévő 10-8-6-5-4-3-2-1-es pontrendszert is megreformálta. A radikális átalakítás után 2010-től a futamok első tíz helyezettje kap majd pontot. A jövő évtől az első tíznek így osztanak pontokat: 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1.
Mivel a héten végre rendeződött a Brit Nagydíj sorsa is, így a Motorsport Világtanács a Forma-1-es világbajnokság 2010-es versenynaptárát is véglegesítette.
Az új menetrend a korábban kiadott tervezethez képest több ponton módosult: a Monacói Nagydíj a hagyományos időponthoz képest egy héttel előbbre költözött, a Japán és a Koreai Nagydíj egy héttel későbbre került, és az előző tervvel ellentétben végül mégsem kapta vissza a szezonzárót Brazília, ahogy idén, az évad utolsó versenyét jövőre is Abu-Dzabiban rendezik majd november 14-én.
A 2010-es Forma-1-es világbajnokság versenynaptára
# | Verseny | Időpont |
1. | Bahreini Nagydíj | március 14. |
2. | Ausztrál Nagydíj | március 28. |
3. | Maláj Nagydíj | április 4. |
4. | Kínai Nagydíj | április 18. |
5. | Spanyol Nagydíj | május 9. |
6. | Monacói Nagydíj | május 26. |
7. | Török Nagydíj | május 30. |
8. | Kanadai Nagydíj | június 13. |
9. | Európa Nagydíj (Valencia) | június 27. |
10. | Brit Nagydíj | július 11. |
11. | Német Nagydíj | július 25. |
12. | Magyar Nagydíj | augusztus 1. |
13. | Belga Nagydíj | augusztus 29. |
14. | Olasz Nagydíj | szeptember 12. |
15. | Szingapúri Nagydíj | szeptember 26. |
16. | Japán Nagydíj | október 10. |
17. | Koreai Nagydíj | október 24. |
18. | Brazil Nagydíj | november 7. |
19. | Abu-Dzabi Nagydíj | november 14. |