Idén két nagy gyártó, a BMW és a Toyota jelentette be kilépését a Forma-1-ből, indokként elsősorban a költségcsökkentést hozták fel. Max Mosley, a Nemzetközi Automobil Szövetség korábbi elnöke most lecsapott a BMW és a Toyota indoklására, szerinte ha a költségcsökkentés fontosságát jobban hangsúlyozta volna, még mindig F1-es szereplő lenne a két gyár.

„Hibák? Részemről talán egy komolyat tudnék mondani” – írta Mosley a Daily Telegraphban. „A márciusi és áprilisi Világtanács-döntések között személyes találkozót kellett volna kérnem minden gyár vezérigazgatójától, hogy elmagyarázzam, mit és miért csinálunk. Ha ezt megtettem volna, a BMW még mindig velünk lenne és talán a Toyota is. Könnyen demonstrálhattam volna, hogy a költségplafonnal ugyanazt érhették volna el jóval kevesebbért, de ezt az üzenetet soha nem adtuk át.”

„Szomorú a BMW és a Toyota elvesztése, mert nem volt szükségszerű, hogy így alakuljanak a dolgok. Csak az jelent némi megkönnyebbülést, hogy a Ferrari szerint ezt az egészet én terveltem ki, hogy a többi gyártót is elüldözhessem. Ha ebben hiszünk, akkor feltételezhetjük, hogy a BMW és a Toyota főnöke is hazudik, amikor azt mondja, hogy a költségcsökkentés volt a távozás oka. És hihetjük azt is, hogy valami rejtélyes okból rejtegetik a távozás valódi okát.”

„Akkor is elkerülhető lett volna a két gyártó elvesztése, ha a költségplafon bevezetése ellen minden ízében tiltakozó FOTA rábólintott volna az eredeti tervekre. Azokra, melyekre a Ferrari kivételével minden csapatfőnök igent mondott 2008. január 11-én, Párizsban. A költségplafon szükséges és valamilyen formában az FIA újra elő fogja venni.”