Talán a legfontosabb változás, hogy a 2010-es idényben már tesztelhetnek azok a pilóták, akik esetleg beugranának egy sérült vagy kirúgott versenyző helyett. Idén Jaime Alguersuarinak és Michael Schumachernek sem adatott meg a lehetőség, 2010-től azonban másképp lesz.
Szigorúan egy napot tesztelhetnek az újoncok és csak olyan pályán, amelyik nem szerepel a versenynaptárban. Azoknak jár a lehetőség, akik az elmúlt két évben nem vezettek F1-es autót. Az FIA szankcionálni fogja, ha egy csapat bejelent egy új pilótát, letudja vele a tesztet, aztán esetleg mégis meggondolja magát.
Mivel a mezőny húszról 26-fősre hízik, az időmérő első harmadában nem öt, nem is a korábban feltételezett hat, hanem nyolc versenyző esik majd ki, hasonlóan a második szakaszhoz. A hajrá továbbra is a legjobb tízé, de 2010-től már nem kell számolgatni az üzemanyaggal.
A következő idénytől nincs kivételezés, minden csapatnak ugyanakkora méretű garázs jár. Továbbra is nyolc motort lehet elhasználni egy évben, de 2010-től egy versenyhétvégét ugyanazzal a motorral kell végigcsinálni. Aki péntek és vasárnap között cserél, tízhelyes rajtbüntetést kap, a kilencedik motortól ugyanez a szankció.
Aerodinamikai tesztből nyolc helyett csak hat nap áll rendelkezésre, új opció azonban, hogy egy napot el lehet cserélni négyórányi szélcsatornás tesztre. Mind a négy órát 24 órás időintervallumon belül kell felhasználni.