A terveknek megfelelően az 51-es út és az M5-ös autópálya közötti szakasz újulhat meg, ahol a kétszer két sávos utat az M0 új keletei szektorához hasonlóan kétszer három sávosra bővítik 2012-ig. Emellett az útszakaszon 16 felüljáró, egy aluljáró és egy híd is lesz. A fejlesztés befejezésével a szakasz alkalmas lesz arra, hogy nagyobb sebességgel közlekedjenek a gépjárművek.
A beruházás teljes költsége 120 milliárd forint, amelynek nagyjából 85 százalékát, 105 milliárd forintot biztosít az Európai Unió. A maradék összeget a magyar állam állja.
Bár az utóbbi években az M0-son már nem történik annyi súlyos baleset, az út átalakítására nagy szükség van. A leállósáv hiányában baleset, vagy műszaki hibás jármű miatt szinte azonnal bedugul a magyar autópályákat összekötő útszakasz. Az M0-s körgyűrű déli szakaszán már 2000-ben akkora volt a forgalom, mint amekkorát 2010-re prognosztizáltak. Naponta akár 40 ezer jármű is áthalad az érintett szakaszon.