Kimi Räikkönen 2010-ben a rali-világbajnokság 12 futamán indul, a Citroën Junior csapat tagjaként egy C4 WRC-vel. A pilóta eddigi ralipróbálkozásai alatt egy jóval gyengébb, lassabb Abarth S2000-essel állt rajthoz. Felmerül a kérdés, vajon mit kezd a legkomolyabb raliautóval.
Kapcsolódó linkek
„Más lesz, az biztos, de hogy Kimi nehéznek találja-e majd, nem tudom. Korábban Forma-1-es autót vezetett, amely azt mondanám, egy lépcsővel kiemelkedőbb, mint bármely más autó. 700 lóerőt használt a hátsó keréken, s ha azzal meg tudott birkózni, akkor feleakkora teljesítmény négy kerékre elosztva valószínűleg rendben lesz” – mondta Kaj Lindström, Räikkönen navigátora a wrc.com-nak. „Persze van különbség az N-es vagy S2000-es autó és egy WRC között, de nem hiszem, hogy nehéz lesz neki a váltás.”
Räikkönen már versenyzett havon, murván és aszfalton is raliautóval, mindegyiken Lindströmmel. Navigátora szerint a finn pilótának a brutális török pályák jelenthetik a legkomolyabb kihívást. „Meg kell találnunk az autó határait. Meg kell tapasztalni, milyen erős az autó, mi mindent képesek túlélni. Van egy határ, a Super 2000-es és N-csoportos autóknál, ami után összetöröd az autót, de ez egész más történet a WRC-knél. Persze tönkre tudod tenni, de nem olyan egyszerű.”
Mint ahogy az sejthető, a négyszeres világbajnok Tommi Makinen korábbi segítője is aszfalton várja a legtöbbet Räikkönentől. „Nehéz megmondani, hol lehet a legjobb, de minden bizonnyal aszfalton. Ez az a felület, ahol leginkább otthon van. Nagyon várom már, hogy azokon a futamokon versenyezzünk.”
Kimi Räikkönen első világbajnoki fellépése február 14-én lesz Svédországban, ám már előtte Finnországban rajthoz állhat a nemzeti bajnokságban a C4 WRC-vel.