A többi autógyártóval szemben a Mercedes nem a kivonulással, hanem épp a Forma-1-es terjeszkedéssel reagál a válságra. A német gyártó az idény végén többségi tulajdont vásárolt a bajnoki címet megszerző Brawnnál, megalapítva ezzel gyári csapatát, majd habnak a tortára visszahozta a nyugdíjból Michael Schumachert is.
Nem mindenki boldog azonban a hétszeres bajnok szupersztár szerződtetése miatt, Schumi közel 8 millió eurós éves fizetése kiverte a biztosítékot a Mercedes dolgozóinak egy részénél.
„Több kollégám számára ez egyszerűen elképesztő. Schumacher fizetését nehéz indokolni, miközben sokan az elbocsájtás szélén állnak. A dolgozók inkább elfogadták volna, ha a Mercedes úgy, ahogy van, kivonul a drága Forma-1-ből” – mondta a cég szakszervezeti vezetője Uwe Werner a Frankfurter Rundschaunak.
„A Mercedesnek, mint márkának nem épp a sportosság a vonzereje, sokkal inkább a biztonság és a megbízhatóság. A Forma-1 miatt kellene a vásárlónak a Mercedest választania?” – véleményezett egy autóipari szakértő a Bayerische Rundfunk rádiónak, hozzátéve, hogy szerinte az F1-es szerepvállalás 75-90 ezer forintnak megfelelő összeggel drágít majd minden egyes Mercedest.
A kritikákra a Mercedes motorsportfőnöke, Norbert Haug így reagált: „A Forma-1-es programmal növelhetjük az eladásokat, mert sokakban tudatosítja a háromágú csillag minőségét. Hiszünk benne, hogy ez jó befektetés.”