Bár a Virgin a többi új Forma-1-es csapathoz hasonlóan a jelenlegi nagyokéhoz képest kis költségvetéssel vág neki a száguldó cirkusznak, a volt toyotás német, Timo Glock úgy gondolja, hogy ez nem jelent majd hátrányt számukra, kis csapat is lehet sikeres.
„Műszaki szempontból egészen más a csapat terve, mint a többieké. A fejlesztés végig számítógépes áramlástani szimulációval zajlott, ezzel pedig jelentősen lehetett csökkenteni a költségeket” – magyarázta Glock az F1.com-nak.
„Igazából azt hiszem, hogy nem kell 600 dolgozó egy sikeres F1-es csapat működtetéséhez. A Toyota utolsó időszakában is láttam, hogy eredményeket jóval kisebb létszámmal és költségvetéssel is el lehet érni, és egyszerűbb 40 millió fontról 70-re emelni a költségvetést, mint 300-ról 150 vagy 100 millióra csökkenteni.”
Glock kiemelte, hogy a szerződésnél épp a csapat kis mérete volt az egyik vonzó szempont: „Először nagyon is gyakorlati szempontot vettem figyelembe: úgy gondoltam, hogy sokkal könnyebb lesz megjegyezni a csapattagok neveit, ha kevesebben vannak, és a kisebb létesítményben az egész sokkal kompaktabb. A siker nem a gyár méretén, hanem a csapat struktúráján és dolgozók kvalitásain múlik.”
A német – akinek csapattársa a 2007-es GP2-es bajnoki riválisa, Lucas di Grassi lesz – azt sem titkolja, hogy az első számú versenyzői pozíció is csábította:
„Igazából többek között azért is választottam a Virgint, mert első számú versenyzői állást ígértek, a csapat körém épül majd. Ez új élmény lesz számomra, és az önéletrajzomban is jól mutathat. Sokat tanultam a Toyotánál az elmúlt években, készen állok erre a feladatra.”