2008 végén a Honda, tavaly újabb két gyártó, a Toyota és a BMW jelentette be, hogy kiszáll a Forma-1-ből. A gyártók távozásával ismét előtérbe kerülhetnek a privát istállók, a Formula Money című magazin azonban kíváncsi volt arra, miért is léptek le a nagy márkák.

Arra jutott a lap, hogy az előző évinél legalább 25 ezer autóval többet kellett volna eladnia annak az öt gyártónak, amelynek tavaly Forma-1-es csapata volt. Ez a mennyiség ahhoz lett volna elegendő, hogy legalább a sorozatra fordított befektetésük megtérüljön, ezzel szemben 1,7 millió autóval kevesebbet értékesítettek a világpiacon, mint 2008-ban.

Könnyen belátható, hogy ez jelentős veszteség, ezért ésszerűnek tűnhet olyan területeken spórolni, mint amilyen a Forma-1 is. Érdekesek az adatok, ugyanakkor némi kívánnivalót is hagynak maguk után, azzal számoltak ugyanis a szakértők, hogy például a Ferrari tavaly 42 millió eurót költött Forma-1-re.

Ez durván alulbecsült számnak tűnik, más források szerint körülbelül 300 millió eurót tolt a tavalyi F1-es esztendőbe a Ferrari, így a számítások abszolút pontossága kérdőjeles. Azzal a fontos szemponttal kalkulált a lap, hogy nem ugyanannyit keres egy autón a Ferrari és mondjuk a Toyota, nem véletlen, hogy az olaszoknak eszükbe sem jutott a búcsú.