Kezdetnek nézzük meg a kisfilmet, majd utána megnézzük, vajon tényleg karnyújtásnyira van a villanyautó, vagy csak a reklám ringat minket ebbe az illúzióba.

a videó a hirdetés után indul

(Észrevették, hogy a szegény kisjány jövőjével mit sem törődő szőke fazon hogy-hogy nem egy BMW, egy német kabrió kormánya mögött visszataszítóskodik? – a szerk.) Ha kitöröltük a könnycseppet a szemünk sarkából és biciklit hajtogattunk az utunkba kerülő összes SUV ablaktörlőjéből, már szaladnánk is a legközelebbi Renault szalonba, hogy befizessünk egy villany-Renaultra.

Valóság

Egy korai elektromos kísérlet
A kereskedésekben még hiába keresnénk

A kereskedésekben még hiába keresnénk

A kereskedésekben még hiába keresnénk


Aki viszont bemegy a környékbeli márkakereskedésbe, ott jó ideig nyomát sem leli majd konnektorból tankolható Renault-nak, pláne többféle modellnek. A legfrissebb ígéret szerint Franciaországban 2011 első negyedévében, tehát jó egy év múlva jelenik meg az első elektromos autójuk.

Talán lesz nálunk is

Ez a Fluence-ből születik, abból a lépcsőshátú családi autóból, amelyet Attila a repülő késése miatt nem látott Törökországban. A késés ugyanis meghaladta a Lufthansa átlagát, valahová két galaxis közé kell képzelni.

A reklámban parádézó elektromos autókra tehát még legalább egy évig várni kell, forgalmazásuknak is csak ott lesz értelme, ahol az állam vagy fajsúlyos támogatással vagy zéró emissziós körzetek kialakításával, esetleg mindkettővel segíti elterjedésüket.

Idegen szlogenek
Zöld keretben

Zöld keretben

Zöld keretben


A kampány jó alkalom a tavaly ősztől élő Drive the change! szlogen hazai bevezetésére. A jelmondatot nem sikerült elég jól lefordítani magyarra, ezért az angol verziót használja a magyar importőr is, mert a francia eredetit (Changeons de vie. Changeons l’automobile – változtassunk az életen, cseréljünk autót) még kevesebben tudnák kimondani és megérteni.

Bezzeg a Createur d’automobiles szlogent még sikerült pompásan magyarítani, ez volt az Autókat alkotunk. Az idegen jelmondatot futtatja például a Ford (Feel the difference), a Toyota (Today.Tomorrow. Toyota) és az Opel (Wir leben Autos) is, függetlenül attól, érti-e a magyar ügyfél.

Állami segítség: nálunk aligha

Messzi jövő lenne?

Messzi jövő lenne?

Messzi jövő lenne?


Itthon a hibridek mellett az elektromos hajtású autókra is vonatkozó regisztrációsadó-kedvezmény él, egységesen 190 000 Ft a villanymotoros járművek adótétele. Több kincstár ennél nagyobb gavallér, például Franciaországban vagy – az elektromos autózásban vezető szerepre törő – Kínában autónként 5000 illetve 6700 eurós (1 345 000 – 1,8 millió Ft) támogatás jut a villanyautót vásárlóknak.

Persze a támogatás a közösség által befizetett adóterhekből ered, de a helyben nem, globálisan annál károsabb szén-dioxid-emisszióval szemben a káros anyagok kibocsátásának megszűnése ott helyben okoz kisebb terhelést a kocogó, munkába trappoló emberek tüdejének.

Hamarosan valósággá válik

Hamarosan valósággá válik

Az emissziómentes zónák kialakítására nagyvárosok adnak példát, amelyek belvárosába csak a helyben nulla emissziójú járművek hajthatnak majd be. Az elektromos autó ugyanis semmit nem pörköl a babakocsiban tolt csemeték orra alá, mert a környezetszennyezést – hacsak nem vízből, szélből, ár-apályból jön a villany – az áramtermelő erőművek okozzák, távol a sűrűn lakott területektől.

Szódáspatron mintára

Cserélhető akksikkal olcsóbb lehet

Cserélhető akksikkal olcsóbb lehet

Cserélhető akksikkal olcsóbb lehet


Kell is a szubvenció a mostaninál csekélyebb környezetszennyezésű járműveknek, mert az akkumulátor nagyjából egy Swift árát teszi ki, 10-12 ezer euróval számolhatunk. A Renault várhatóan olyan megoldással lép piacra, amelyben az autós csak bérleti díjat fizet a telepek használatáért.

Így nem kell egy 5-6 éves kocsi árának többszöröséért újat venni, ha régi már nem használható közlekedésre. A kapacitásából veszítő akku más célra még jó lehet, például felvenni az áramtermelés fel nem használt részét és csúcsidőben visszatáplálni a rendszerbe.