Nem lesznek közös motorkomponensek és nem lesznek közös futóműalkatrészek a BMW és a Mercedes-Benz jövőbeni autóiban. A két cég között az ügyfelek számára láthatatlan területeken tervezett kooperációról szóló tárgyalások zátonyra futottak, amiről a Der Spiegel számolt be.

Nyomás az Audi részéről

Az együttműködés nem szakadt meg teljesen, a beszerzés területén továbbra van még esély közös fellépésre, de ennél fajsúlyosabb területeket érintő együttműködésről nem lesz szó a tekintélyes német hetilap szerint. A német Automobilwoche információi szerint a láthatatlan közös alkatrészek közé például a légkondicionáló-berendezések és az övfeszítők tartoznának.

Kisautó padlólemez kell a Mercedesnek
Kisautó padlólemez kell a Mercedesnek

Kisautó padlólemez kell a Mercedesnek

Kisautó padlólemez kell a Mercedesnek


Bár a hibridtechnológia terén él az együttműködés a Mercedes-Benz és a BMW között, az egyéb fejlesztésekhez szükséges kiadások rászorítanák a vetélytársakat a kooperációra. A két cég kedvezőtlenebb helyzetben van az Audinál. Bár kicsit több autó gyártanak, de konkurensük mégis olcsóbban juthat bizonyos alkatrészekhez a hatalmas VW-konszern részeként.

Inkább a Renault?

A Mercedes-Benz a Renault irányába tapogatózik tovább. A francia márkával a kisautók között képzelhető el közös munka, akár közös padlólemez használata is a jövőben. A Mercedes-Benz a következő A-osztály esetében felhagy a szendvicsszerkezetű padlólemez, egy elég drága konstrukció használatával, de kisautójának darabszámai nem tennék gazdaságossá egy önálló architektúra használatát.