Nem csalás, nem ámítás, amit itt látunk, az a Peugeot jövője. Legalábbis a francia gyár közleménye szerint legújabb tanulmányautójuk azt mutatja meg, merre tart a márka. Nemcsak a formák terén, de műszaki megoldásaiban is.
A képeken látható különleges autó egy GT. Egy kupé, de ugyanakkor egy roadster is. A tető ugyanis levehető, egyben. Az átalakítás nem nehéz fizikai munka, hiszen a tető a karosszéria többi részéhez hasonlóan szénszálas műanyagból készült.
A forma hozza az ilyen autótól elvárhatót, hosszú motorháztető, lapos, ékszerű forma. A motorcsónakszerű belsőben hárman utazhatnak: ketten elöl, a harmadik pedig hátul középen. Természetesen belül fa és bőr részeket is találunk, de olyan anyagokkal is dolgozott a Peugeot, mint a nikkel vagy a mattszerű króm.
Az autó mozgatásáról hibrid rendszer gondoskodik. Az első kereket 1,6-os, 218 lóerős turbómotor mozgatja, míg hátulra a 95 lovas villanymotor ereje jut. Ám nemcsak négykerék-hajtásról van szó, de az összes kerék kormányzott, ami különösen jó fordulékonyságot ígér.
A rendszer összteljesítménye 313 lóerő, amely elég, hogy a jármű sportkocsiként száguldhasson. Ugyanakkor az üzemanyag-fogyasztása egy kisautóé, a gyár 4,9 literes átlagfogyasztást ad meg, amely 119 g/km szén-dioxid-kibocsátással párosul. Persze lehet ennél is jobb, az SR1 képes tisztán villanyautóként is üzemelni. Ez már nem is annyira a jövő, a rendszer 2011-ben a Peugeot 3008-ban sorozatgyártásba kerül.
Bár még egy kicsit szoknunk kell az ötletet, hogy a Peugeot esetleg egy ilyen roadsterrel ellenfelet állítana a Mercedesnek vagy a BMW-nek, de gondoljunk bele, pont idén kerül a piacra az RCZ, amely szinte megegyezik a 2007-ben bemutatott 308RCZ tanulmánnyal. Az RCZ egyértelműen az Audi TT konkurensének készül.
A Peugeot SR1 hivatalos fellépése március elején a Genfi Autószalonon lesz.