Megállapodás helyett

A legutóbbi hírek szerint még mindig nincs megállapodás a BKV szakszervezeti és menedzsmentje között, a sztrájk folytatódik hétvégén, és utána még ki tudja meddig. Időközben a hoppon maradt utasok és az autósok egy része összefogott, hogy pótolják a kiesett tömegközlekedést.

Ki, merre, mikor?

Mi van, ha mégis disznót vágunk?
Mi van, ha mégis disznót vágunk?

Mi van, ha mégis disznót vágunk?

Mi van, ha mégis disznót vágunk?


Ezen a weboldalon találkozhatnak az igények és a felajánlások. A gyors és fájdalommentes regisztrációkor nem kell aggasztóan sok adatot megadni. Nincs kérdés a háztartásunkban élő személyek egy főre jutó jövedelméről, pártpreferenciánkról, ön és párja utazási szokásairól.

Rendkívül súlyos hiányosság viszont, hogy nem lehet levenni a felajánlást, ha a jelzett időben mégis inkább a töpörtyűnek valót kockáznám a sógorral. Hasznos volna továbbá rákérdezni a sofőrtől, hány férőhelye van.

Jól eldiskuráltunk menet közben

Jól eldiskuráltunk menet közben

Jól eldiskuráltunk menet közben


Nyilván gyorsan kellett összerakni az oldalt, de ezzel együtt ez a kezdeményezés a webkettő diadala – mondja Radics Boglárka, kolléganőnk a Technettől, aki képes értékelni a kezdeményezést: reggel és este kül-pesti otthona és a budai dombvidékre telepített iroda között ingázik.

Tényleg, már szinte el is felejtettük: hogy eredendően erre való a katonai rendszerből polgári intézménnyé szelídült internet, amely demokratikus felületként önszerveződésre, gyors kapcsolatteremtésre ad lehetőséget.

Ülésfűtéssel a fagyoskodókért

Utasunk alaposan felkészült

Utasunk alaposan felkészült

Utasunk alaposan felkészült


Ebben az alulról jövő kezdeményezésben mi is részt akartunk venni, úgyis itt van a Suzuki Splash 1.2, hát segítsünk vele valakinek. A Splash különösen alkalmas a humanitárius feladatra, mert fűtött üléssel kényezteti a megállóban fagyoskodókat. (Legalábbis elöl.)

De kit jutassunk el és hová? Első próbálkozásunk meddőnek bizonyult. Hiába iratkoztunk fel az üzenőfalra autósként, a Kolosy tér-Szépvölgyi út környékéről senki nem akart velünk Dél-Budára, az Infopark irányába menni. Talán olyan indulási helyszínt kellett volna megadni, ami a még működő metróval könnyebben megközelíthető, bár a szintén működő HÉV mifelénk is jár.

Inkább felhívtunk találomra valakit, aki a közelből indult. „Könyökmankómról könnyen megismertek” – írta a Batthyány térről a Raktár utcába tartó hölgy, amit tényleg könnyebb volt kiszúrni, mint szegfűt a gomblyukban.

Villamospótló Peugeot a 61-es vonalán
Hétfőn és kedden is járni fog, ha sztrájk van

Hétfőn és kedden is járni fog, ha sztrájk van

Hétfőn és kedden is járni fog, ha sztrájk van


A Peugeot csatlakozott a BKV-pótló társadalmi kezdeményezéshez. A cég a tömegközlekedőket segítendő kisbuszt indított a 61-es villamos útvonalán, a Móricz Zsigmond körtérről a Moszkva térig. A vonalat találomra választották ki, mert közel van az importőr székhelyéhez.

A cég fogadott egy sofőrt a kilencszemélyes Expert Tepeebe, amelyről az autós érdeklődésűek kedvéért mondjuk el, hogy technikailag a 807 egyterű testvérmodellje, haszonjármű testvérének személyszállító változata. A „járat” a sztrájk idején csúcsidőben közlekedik, hétköznaponként: reggel 7-9:30-ig, 12-től 14 óráig és este 4-7 óra között. A kisbusz teljes kihasználtsággal fut, egyedül hétvégén pihen. Ha folytatódik a munkabeszüntetés, a 61-es Peugeot-ra hétfőn és kedden is mindegyik villamosmegállóban le és fel lehet szállni.

Nézzék meg a videót a BKV-pótló próbálkozásunkról!

a videó a hirdetés után indul

Erzsébet, egy rokkantnyugdíjas matematika-magyar szakos tanárnő szerint velünk együtt hárman jelentkeztek, hogy hazaviszik, ez elég jó jel mind az emberek hozzáállására, mind a dolog működőképességére nézve. Éljen az önszerveződés, a civil kurázsi!

Jobb híján BKV?
Kár, hogy BKV-val egyre inkább csak azok járnak, akik valamilyen okból (pl. életkor, költség, parkolóhelyek hiánya) nem engedhetik meg maguknak az autó gyorsaságát, kényelmét, kiszámíthatóságát. Az autóval járás komoly vízválasztó a jobb módban és szegényebb sorban élők között. Nem véletlenül ragaszkodnak olyan sokan még a viszonylag jó tömegközlekedésű Budapesten belül is végsőkig az autózáshoz, mert saját járművükkel nem kell alámerülni mások kilátástalanságába, nyomorába, amit a BKV-zók aligha úsznak meg. Környezetvédelmi okokból és a város élhetősége érdekében a közösségi közlekedést kellene népszerűsítenünk, de egy nem működő BKV-ra alapozzuk a munkába járást, a gyermekek mozgatását? Nehéz lemondani az autóról, legyen bármilyen öreg és ócska is. Akinek olyan jól megy a sora, hogy megengedheti magának az autózást, azt mi is arra kérjük, vegye fel az utcán bóklászókat, megállóban fagyoskodókat! Jó tenni jó érzés és bízhatunk benne, hogy a buszra, villamosra várók pont olyan normális emberek, amilyenek mi.